Centere en class?

Tags:    html css

Hej.

Hvordan skal jeg centere en class, skal det gøres i html'en eller css style sheet'en?

Hvilken code bliver der brugt?

Vi snakker om en menu, som skal centeres.

Tak!

Indlæg senest redigeret d. 30.09.2010 10:49 af Bruger #11207
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det skal gøres med CSS. du skal give elementet du vil centrere en automatisk-margin, sådan så den placerer sig midt imellem de to lodrette kanter på dens parent-container(det vil være body som regel)

Eksempel css:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eksempel html:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal ikke bruge en helt anden måde. Du skal bruge dem metode Per beskriver, men du har lavet en fejl lyder det som, og du skal såmænd bare rette denne fejl. Hvis du ikke giver os et link til det du har lavet kan vi ikke se hvilken fejl du har lavet og derved ikke hjælpe dig med at rette den.

det skal gøres med CSS. du skal give elementet du vil centrere en automatisk-margin, sådan så den placerer sig midt imellem de to lodrette kanter på dens parent-container(det vil være body som regel)

Eksempel css:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eksempel html:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan desværre ikke få det til at virke, der er ikke en anden måde at løse problemet på?

Du skal ikke bruge en helt anden måde. Du skal bruge dem metode Per beskriver, men du har lavet en fejl lyder det som, og du skal såmænd bare rette denne fejl. Hvis du ikke giver os et link til det du har lavet kan vi ikke se hvilken fejl du har lavet og derved ikke hjælpe dig med at rette den.

Indlæg senest redigeret d. 09.12.2010 23:16 af Bruger #11207
Jeg kan ikke se noget ud fra halvdelen af noget kode. Link til hjemmesiden der bruger den viste kode.

Jeg kan ikke se noget ud fra halvdelen af noget kode. Link til hjemmesiden der bruger den viste kode.

Det er en fanside på facebook.

Den kan pt. ikke ses i Internet explore, men ses godt i firefox.

- Kan se der er et problem med teksten under inspiration, men ikke de andre. en som kan finde en løsningen på problemet?

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2010 08:56 af Bruger #11207
Her er hele koden.
Jeg vil senere opsætte en Style Sheet, men ikke før alt er ordnet.

Jeg vil gerne have løst følgende:
Menuen skal centeres og den første tekst, altså inspiration, skal følge designet som på de andre sider. EN som kan løse det?

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2010 08:09 af Bruger #11207
Jeg har løst det og tak for svarene!

t