CSS problem?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej alle sammen! :) Det her at mit først indlæg her på siden, håber jeg får tid til at være aktiv!

Jeg er igang med at skrive en css til en side. Hvis jeg sletter alt undtagen pagewrapen (som centrere), siden virker pagewrapen. Når jeg har det andet css-tekst med virker den ikke. Kan ikke selv finde fejlen. Håber nogle af jer der vil hjælpe! :)

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er et link til selve siden hvor problemet er: http://www.mikkelhansen.webfreehosting.net/
Siden bliver ikke brugt som det nok ligner ;) Det er bare en "lære-side" (:

Mange tak på forhånd
David Bograd

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2010 21:22 af Bruger #16160
20 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så se at få det online så vi kan se hvad det er du laver.. ;)

Så er der liink i toppen! :D

http://www.mikkelhansen.webfreehosting.net/

aah, det er da klart det ikke virker. intet efter ul#nav bliver læst. Det er fordi du på linje 16 i din CSS mangler en slutparantes "}".

Din "div#navbar ul li", din "h1" og din "#pagewrap" bliver altså alle smidt væk som syntaksfejl.

Og lige for at forklare hvorfor det var så vigtigt med et link. I din kode i forummet var det meget svært at se hvad der var galt. Der er ikke engang syntaks-highlighting i forummet. Men når siden er uploaded tager det kun to klik med musen og det er med det samme helt klart hvad der går galt, som man kan se på dette billede:

http://i56.tinypic.com/ae2zoi.png

Tusind tak, du ved ikke hvor mange timer du har sparet min hjerne! :)
Lige en aller sidste ting. Hvorfor går det sorte ikke helt ud til siderne nu? I mit editor program virker det, men det virker ikke online. :(

Mvh David

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2010 22:41 af Bruger #16160
Fordi billedet der er sort er inden i din pagewrap, som har en begrænset bredde.

Hvis du vil have den sorte baggrund helt ud til siderne skal du splitte din pagewrap op i to, en som indeholder toppen med den sorte baggrund og en som indeholdre resten. Pagewrappen med toppen skal så ind i en anden boks, der har sort baggrund og går helt ud til siderne.

Fordi billedet der er sort er inden i din pagewrap, som har en begrænset bredde.

Hvis du vil have den sorte baggrund helt ud til siderne skal du splitte din pagewrap op i to, en som indeholder toppen med den sorte baggrund og en som indeholdre resten. Pagewrappen med toppen skal så ind i en anden boks, der har sort baggrund og går helt ud til siderne.

Forstår ikke helt. Jeg er ikke så god, kunne du måske skrive noget af koden for mig, så jeg kan finde rundt i det? :)

Mvh
David

Nej, for dit link virker ikke længere.

Nej, for dit link virker ikke længere.

Det virker for mig. Eller er det fordi tråden er lukket? :)

Tusind tak for de mange svar Jesper! :) Men jeg kan stadig ikke få den der sorte header "folænger" frem.

Du skal bare sætte en background:black på din #navbg.

Og så burde du virkeligt kraftigt overveje at skifte din editor ud med en med syntaksfavning. Din html og css er så smæk fyldt med masser af basale syntaksfejl så det gør helt ondt. Med en editor med syntaksfavning ville du opdage alle disse fejl med det samme, når syntaksfavningen pludselig er forkert.

<< < 12 > >>
t