CSS problem?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej alle sammen! :) Det her at mit først indlæg her på siden, håber jeg får tid til at være aktiv!

Jeg er igang med at skrive en css til en side. Hvis jeg sletter alt undtagen pagewrapen (som centrere), siden virker pagewrapen. Når jeg har det andet css-tekst med virker den ikke. Kan ikke selv finde fejlen. Håber nogle af jer der vil hjælpe! :)

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er et link til selve siden hvor problemet er: http://www.mikkelhansen.webfreehosting.net/
Siden bliver ikke brugt som det nok ligner ;) Det er bare en "lære-side" (:

Mange tak på forhånd
David Bograd

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2010 21:22 af Bruger #16160
20 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle sammen! :) Det her at mit først indlæg her på siden, håber jeg får tid til at være aktiv!

Jeg er igang med at skrive en css til en side. Hvis jeg sletter alt undtagen pagewrapen (som centrere), siden virker pagewrapen. Når jeg har det andet css-tekst med virker den ikke. Kan ikke selv finde fejlen. Håber nogle af jer der vil hjælpe! :)

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mange tak på forhånd
David Bograd

Burde din html ikke være:

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller er det bare en typo?

Så se at få det online så vi kan se hvad det er du laver.. ;)

Nu virker den igen for mig.

Du kan rette toppen til noget lignende dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så tilføje til din CSS:
.navbg {background:black}

(Jeg rettede i det stykke kode lige en syntaksfejl i din <ul>;)

Der er ikke noget i din html der hedder pagewrap, derfor virker den css der er knyttet til pagewrap ikke.

Husk i øvrigt at når det handler om css skal du ikke poste kode, men i stedet uploade den et sted og give et link.

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mange tak på forhånd
David Bograd

Burde din html ikke være:

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller er det bare en typo?

Jo, og mange tak for svarene begge to :) Undskyld jeg havde glemt det i HTML'en, den version der er online har selvfølgelig pagewrapen. Men det er ikke så meget det der er problemet. For det virker hellere ikke hvis HTML koden var rigtig. Skal nok rette HTML koden snarest muligt.

Med venlig hilsen
David Bograd

Der er ikke noget i din html der hedder pagewrap, derfor virker den css der er knyttet til pagewrap ikke.

Husk i øvrigt at når det handler om css skal du ikke poste kode, men i stedet uploade den et sted og give et link.

Forstår ikke helt det med css. Hvor skal jeg oploade det henne? :)

Hvor du skal uploade din side? Det må du selv om. Siden skal vel ende med at ligge online et eller andet sted.

Skriv:

#pagewrap {
margin:0px auto;
width:800px;
}

Virker desværre stadig ikke :(

Så se at få det online så vi kan se hvad det er du laver.. ;)

Okay, skal nok lægge det online i den nærmeste fremtid :)

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2010 21:12 af Bruger #16160
<< < 12 > >>
t