Silverlight er jo en client side teknologi, så du kan da få det til at køre client side. Dog er det ikke bare lige at kompilere din WPF og og C# til Silverlight, der er nogle quirks.
Jeg kan ikke lige se hvordan en server bare lige sådan skal kunne pushe ud til computere. Du skal vel have brugeren af klienten til at starte programmet for dig.
WPF, Windows Presentation Foundation, er en måde at lave brugergrænseflader på. Så den kan ikke alene løse dit problem med at lave det webbaseret.
Ellers skal du over og lave hele din GUI del i ASP.NET og derefter koble din model og dal del på, men dette skulle være "lige til", hvis du har lagdelt din kode.
Okay, det lyder som om ASP.NET er svaret
Min kode er forholdsvis lagdelt, så burde ikke være helt umuligt. Når man bruger ASP.NET, er der så stadig mulighed for at udnytte alle de funktioner, der er i C#? Herunder brug af .dll udvidelse til at skrive .xls filer med, at hente data ned fra hjemmesider med System.NET, brug af regex osv.
Altså, jeg regner heller ikke med at serveren pusher programmet og kører det på clienten, men det må meget gerne være så simpelt så muligt (da det bliver i foretningsregi), så man ikke skal andet end at trykke på en knap eller to.
Vil der egentlig også være noget væsentligt performance tab? Hvordan ville man så implementere det på en hjemmeside? Kan man bruge PHP eller HTML til simpelt at koble delen til?
Undskyld de mange spørgsmål, men det er meget interessant, og jeg er en smule på dybt vand her