Klar til PHP?

Tags:    php

Hejsa

Jeg har på det sidste arbejdet lidt med HTML, og skal snart igang med CSS.

Men hvor meget viden skal jeg have omkring det, inden jeg er klar til PHP?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er der forskellige meninger om.

Helt kort så er det nok, hvis du kan:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

CSS er som sådan ikke et krav at kunne, for det gør 'bare' hjemmesider mere fancy at kigge på.

Når det så er sagt, så er det en god idé at have en god forståelse for bl.a. <table>, <form>, <input>, <textarea>, og andre HTML containers (/læs HTML tags).

Hvis du laver en udregning i PHP, som skal vises på din HTML side, så er det vigtigt, at du ved, hvordan den vises.

Henter du f.eks. data ud fra en database, som skal vises i tabeller, så skal du vide hvordan <table> containeren virker.

Når du begynder at lave gæstebøger, skal du vide hvordan <form> og <input> virker.

Min erfaring er, at når du kan opsætte en hjemmeside (behøver ikke være top-doller-fancy-ekspert-css-#1 webdesign), hvor du har nogle <form>, <input> og/eller andre ting, som kræver serverside (/læs PHP), så kan du gå igang med PHP.

Når du kan designe en side som google.dk (og her mener jeg ikke at du skal designe hele google søge-engine, men blot deres design) med en <input> og to <button>'s, så er du klar til at komme i gang med PHP, så du kan hente værdien i <input> og vise den frem vha. PHP.

jeg ønsker at lære php. Jeg kender html og en del css.
Jeg ønsker at programmere og teste hvordan det ser ud og virker direkte på en hjemmeside.
Ved installation af joomla og andre php progs. skal man bruge en database + bruger og forbinde dem.
De steder hvor jeg læser om php lærer man at skrive hello og lignende, men så snart jeg oploader til web, så virker det ikke.
Hvad skal der til, for at mine php forsøg kan ses på et site? Jeg savner viden om hvordan jeg kan gøre det.

P.s.: normalt har computeren man bruger ingen indflydelse på om ens sider er ok på nettet, men hvis nogen har brug for oplysningerne, så bruger jeg Mac Book Pro og hostingen er på Linux. Apache version 2.2.15
PHP version 5.2.9

Indlæg senest redigeret d. 11.10.2010 12:02 af Bruger #16195
Altså. PHP og HTML og CSS er næsten uafhængige af hinanden i den forstand at du godt kan gå i gang med php, sådan cirka med det samme.

Men personligt syntes jeg det frem for alt er vigtigst at du kan lave en ordenlig flot designet side. Og først bagefter syntes jeg det giver mening at arbejde med PHP.

Men hvis du har lyst, så rod da lidt med det. Det tager du selvfølgelig ikke skade af.

Mange PHP fuldtidsudviklere kan ikke lave et flot design... Det har man en grafiker til. Forståelse for html strukturen er dog essentiel.

Mange PHP fuldtidsudviklere kan ikke lave et flot design... Det har man en grafiker til. Forståelse for html strukturen er dog essentiel.

Ikke nødvendigvis...det afhænger af hvad man laver.

Jeg har selv godt styr på HTML, men jeg kan faktisk dårligt huske, hvornår jeg sidst brugte det til noget, fordi jeg arbejder på frameworks og andre lidt lavere niveauer.

Frontend må nogen andre tage sig af.

t