venstre spalte fixed width + højre spalte 5 i fohorld til pladsen???

Tags:    html css

Hej Alle

(Hov, der skal ikke stå 5 i overskriften)

jeg har lidt problemer med mit design, hvor billederne i venstre side kræver at #left har en fixed width, men jeg vil gerne have at #right fylder resten af pladsen ud - og derfor er liquid/fluid, når man minimerer vinduet mv...

Hvordan gør jeg det?

Lige nu er #right 50% og det ser flot ud i mit vindue, når det fylder hele skærmen, men når man minimerer vinduet, så kryber teksten ind under billedet...

Hvordan løser jeg det problem?

Vh.
Bimbom

Indlæg senest redigeret d. 20.09.2010 13:17 af Bruger #12606
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske en tabel var mere egnet.

table:width: 100%;

td1: width: bredde på billedet
td2: ingen angivelse.

/J

Hmm...
Nu har jeg faktisk løst problemet.
#left width fixed (800)
#right ingen width defineret.

Men nu er der selvfølgelig opstået et nyt problem...

Selvom teksten skalerer som den skal, så lægger den sig alligevel nede under billedet...???

Jeg har på fornemmelsen, at det er den jquery-img-slider, jeg bruger, der skaber problemerne...

Kan nogen gennemskue det???

Ja det kan være uendeligt svært at få divs til at opføre sig som tabellens celler, du bør nok overveje at smide #Left inde i #Right, og tvinge #Left i minimum samme højde som #Right.

Og kun lade #Left flyde, divs der skal ligge op af hinanden, skal helst have en bredde - desuden er rækkefølgen de bliver præsenteret for dom også vigtigt.

/J

og #wrapper er rimeligt overflødig, når du har en side der skal være 100% bred.

Det er <body> i forvejen.

Altså jeg mener, hvis du kan kaste om dig med <div>'s - er en simpel tabel at fortrække.

/J

Tabeller er til for at fremvise data på en overskuelig måde:

f.eks: http://www.w3.org/TR/html401/images/table2.gif
http://www.cubido.at/blogs/Lists/Photos/TableScreenshot-40a367b8-40cd-4d52-91bf-6002934c4ca4.png

At bruge <table> containeren til alt andet end det, er imo (og i øvrigt mange andre erfarne webudviklere) et tegn på webudviklings inkompetence.

Og for at løse dit problem kan du kigge i din CSS fil og finde #right og fjerne float: right;

t