Simpel kalender kode

Tags:    php

Er ved at lave en kalender, men kan ikke lige regne ud hvordan jeg laver en lille ting.

Fold kodeboks ind/udKode 

Der mangler noget af koden men det er ikke vigtig.
Som man kan se bruger jeg en while til at lave alle dato'er i en måned.

Det som jeg mangler hjælp til er at jeg skal hive noget tekst ind fra en database som man kan se i koden.
Men da den ydre while sætning jo kun køre en gang pr. dato, vil den max hente 1 event ind pr. dato.

Hvordan får jeg den til at hente mere end 1 event pr. dato. har prøvet at lave en while sætning inde i den ydre while men det virker ikke.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor ikke hente alle events i en given periode? Så kan du bagefter bruge PHP til at se om deres startdato er lig den dato du er nået til i dit loop og derefter indsætte.

Så har du også kun een forespørgelse til databasen, hvilket er langt bedre end 31 forespørgsler. Tænk hvis databasen ikke lå på samme server... sikke en gang trafik.

Noget i den her retning var det jeg foreslog.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hmmm.. du siger noget :) Måske lige for mange forespørgelser.

Har lavet koden om til denne her
Fold kodeboks ind/udKode 

Der kun et problem ved det det er at den kun kan finde events i den først dato på måneden.
Hvad kan de skyles?
Er den måde jeg søger i array'en forkert eller?

Først og fremmest vil jeg bare lige sige indrykninger.

Udover det for at mindske før omtalte trafik så skriv din SQL til kun at sende de de events du vil vise. Der finde en WHERE del til en SELECT.

Dit problem er at du løber hele resourcen igennem ved den første dag.

Mit forslag er at du beder SQL om at få eventsne i deres kronologiske rækkefølge. Så før den yderste while løkke tager du den første record i SQL resultatet og gemmer den i r. For hver dag i while løkken har du en while løkke der teste om r høre til den dag eller en anden eller om r er null, hvis r høre tildagen udskriver du r og sætter r til den næste record i SQL resultatet.

:) skal nok huske indrykningerne.

Fold kodeboks ind/udKode 

Har lavet denne her kode. Hvor jeg hiver KUN de data ud som jeg skal bruge fra den måned.

Er ikke den skarpest til php da alt jeg har lavet er selv lært.

Hvordan får jeg den while løkke som tæller dagene til at tage den næste i rækken uden at køre hele resourcen igennem på første dag.

Eller misforstår jeg hvad du ville lave?

t