Hjælp: PHP Kontakt formular

Tags:    php

Jeg er i gang med at lære at lave en kontaktformular, men får en fejl. Håber der er nogen, som kan hjælpe. Fejlen er denne:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "mail.runnivers.dk" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\xampp\htdocs\runnivers\contact.php on line 44

Koden til kontaktformularen er denne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.09.2010 14:36 af Bruger #15688
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart ligner det at du fra din egen lokale server prøver at sende mail fra dit webhotels mailserver. Det vil sandsynligvis ikke virke, da dit webhotel nok kun godkender udgående post der stammer fra dens egen server.

Så enten skal du køre scriptet fra dit webhotel, eller også skal du installere en SMTP-server på din lokale maskine til test - eller bruge fx din netudbyders SMTP, hvis de tillader det (Telenor/Cybercity og Fullrate gør)

er det på din egen server? for så skal du sætte en mail server op ligesom der står i fejl beskeden, hvis det er på et webhotel så tag en kontakt til dem.

det den siger har intet med sit script at gøre

Hej Simon,

Tak for dit svar. Jeg har hjemmesiden på min egen server på computeren, er det så muligt at bruge mailserveren hos mit webhotel?

Ved ikke om det er der fejlen kan ligge..?

ja det er jeg ret sikker på du kan, du skal bare ind i php.ini og så sætte det op så det peger på dit webhotels mail server

Ifølge mit kontrolpanel i webhotelet, skal indgående og udgående post være mail.runnivers.dk

Derfor har sat php ini til:

ini_set("SMTP", "mail.runnivers.dk");

hmmm.. :|

t