Google opdaterer ikke <title> i søgning !?

Tags:    programmering

Hej

Jeg lavede for nyligt et video-modul til en hjemmeside, i html koden til modulet havde jeg overset et <TITLE> tag med video-modul navnet og webside (promo-stuff). Det opdagede jeg ved en søgning på google hvor overskriften i søgeresultatet blev denne title.
Dette har jeg imidlertid lavet om/slettet, og <TITLE> tagget findes ikke mere.
Problemet er at google stadig bliver ved med at præsentere den gamle title i søgeresultatet.

Hvordan sørger jeg for at google snarest muligt opdaterer titlen igen?

google søgning:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=local+living&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a86ddd8347415449

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Simon Mortensen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Simon.

Det er fordi, at du skal have sat et meta tag ind i header evt over title, som fortæller søgemaskinerne,
der besøger din side om, hvornår de skal opdatere informationerne om title, keywords, descriptions osv.

Meta taget til den er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette meta tag fortæller at den skal opdatere informationerne efter 30 dage.

Du kan læse mere om de forskellige meta tags ved at klikke på dette link.
Som kan bruges til at optimere søgningen efter din side.

Du kan også søge efter "Html meta tags".
Eller for at læse mere om opdatering af title, keywords, descriptions så kan du søge "html meta tag revisit after"

Med venlig hilsen
- Lasse

Indlæg senest redigeret d. 15.09.2010 11:45 af Bruger #14697
Det skal lige siges at Google ignorerer dette meta-tag. Den vælger selv hvårnår den vil re-indexere siden baseret på hvor ofte den har ændret sig før i tiden og hvor meget. De lover så vidt jeg husker at re-indexere siden en gang hver måned, så hvis du venter en måned skulle du være sikker på det er opdateret, men sandsynligvis også tidligere end det.

Hej Lasse

Det vil jeg prøve. Jeg havde nu en forhåbning om at der var en instant metode som kunne informere søgemaskinen right away, men man må vel vente så.

Mvh
Simon

Jesper nu du siger at google ignorerer revisit after meta-taget, har du så et bevis på det.
Jeg har aldri hørt om det eller oplevet det før?

Indlæg senest redigeret d. 16.09.2010 09:16 af Bruger #14697
Bare en af de første resultater ved en hurtig søgning på Google:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/12/answering-more-popular-picks-meta-tags.html

google lover hverken at indexere en gang om mdr, bruger ej heller revist after - skulle den bruge noget er det sitemap.org's <lastmod> eller <changefreq>. Personlig erfaring fortæller mig nærmere at det er en go blanding af PR og hvor ofte der kommer nyt data på.

Smid google webmaster tool på Jeres sites, så har i meget bedre overblik.

/J

t