Inline c# eller?

Tags:    asp.net

Jeg er helt ny i ASP.NET og har et enkelt problem.

I Classic ASP var jeg vant til at skrive inline ASP kode i min html og det har jeg også en tendens til at gøre i ASP.NET.

Er det normalt (og ok) at skrive inline C# kode i aspx filerne eller er der en måde at kalde en metode på i aspx filen, så det ikke ligger sammen med html koden?

Det er C# kode som skal afvikles hver gang - uanset om der er klikket på noget.

Håber i forstår...

Indlæg senest redigeret d. 13.09.2010 22:45 af Bruger #9814
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du brugre ex visual studio express, vil der være en .cs fil associeret med aspx, ascx osv. Her bør du ligge din kode.

Ofte har man flere projecter i samme solution, et klasse bibliotek man vil benytte i på sine sider og usercontrols, og et website, hvor klassebiblioteket benyttes.

Alt det er jeg med på Jokke. Jeg har kode C# i et stykke tid, så visual studio har jeg helt styr på.

Det er kun C# inline i en ASPX fil som jeg er i tvivl om. Ingen tvivl om at jeg helst ville lave det som code-behind, men det er det jeg ikke kan finde ud af.

Men hvis jeg har en foreach som skal loope gennem en database tabel og udskrive hver record. Hvordan gør jeg det, hvis det det ikke må være inline i aspx filen?

Det skal gøres hver gang aspx siden vises og ikke når en bruger aktiverer en kontrol af en art.

Jeg kan ikke lægge det i page_load, da mine records skal udskrives midt i mit html dokument.

Jeg tror at svaret er server kontrollen "Repeater".

http://articles.sitepoint.com/article/asp-net-repeater-control

Det vil jeg lige arbejde med, da det vist er et godt alternativ til inline C# kode.

ja kig generelt på alle de web controls der stilles til rådighed, der er ikke brug for inline C# at all.

Sry, tog det for noob agtigt spørgsmålet, men ja, med .net skal du binde noget data på nogle kontroller, gøres ofte i "Page_Load", i en if sætning der tjekker om det er post back eller ej, da man ikke ønsker at databinde alle sine kontroller ved postback, da det giver en ny mening til deres value ved inputs/selects etc..

if(!Page.IsPostBack)
{
Page.DataBind();
}

/J

t