XML Data read

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej, jeg har hele dagen siddet og bøvlet med at læse de korrekte data fra en XML fil.

Den fil jeg skal læse fra er min lastFM bruger (http://ws.audioscrobbler.com/1.0/user/KLIM8D/recenttracks.xml)
Den skal følgende nodes: name, artist, date

Jeg er kommet frem til følgende 2 metoder, hvor den første virkede "bedst":

Metode 1, her skrev den fint 1 post i XML dokumentet, men der stoppede det så også. Jeg hentede også XML filen ned, da MapPath ikke virkede ellers, dette var dog heller ikke meningen og den skulle gerne hentes fra den stig jeg skrev tidligere.
Fold kodeboks ind/udKode 

Metode 2, bygger lidt på det samme. Her blev der bare ikke skrevet noget overhovedet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er forholdsvis ny til c# og har derfor også brugt meget af tiden på google i håb om at finde en tutorial, ingen af dem jeg har fundet har levet op til de "krav" jeg har.

Jeg håber der sidder nogle derude, som kan give en hånd med dette :)

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Morten

Her er lidt code som skulle virke. :-)
Fold kodeboks ind/udKode 

Venlig hilsen
Claus

hvis du bare skriver xxxx.Text = "", så er det vel klart den rydder de tidligere, adder strengene..

literal.Text += værdi + "<br />";

hvis du bare skriver xxxx.Text = "", så er det vel klart den rydder de tidligere, adder strengene..

literal.Text += værdi + "<br />";

Det har du selvfølgelig ret i. Dette ændret dog ikke ret meget på output, andet end den skrev det samme artist, songname og date 10 gange.

Ved ikke om, http://support.microsoft.com/kb/307548 er til nogen hjælp. I linket gøres der brug af en stream reader, og ikke en DOM.

Det er gået op for mig at jeg vist lige skal have opdateret mine C# XML kundskaber, så overhør venligst overstående link.

Indlæg senest redigeret d. 13.09.2010 22:38 af Bruger #1151
Hej Morten

Her er lidt code som skulle virke. :-)
Fold kodeboks ind/udKode 

Venlig hilsen
Claus

Det virker næsten perfekt. Den skriver nøjagtig det den skal, dog skal jeg kun bruge 5 poster. Så hvordan får jeg begrænset dette til at den max skriver 5 poster?

Jeg har rettet koden lidt til, da det skal bruges til web.
Fold kodeboks ind/udKode 

Nevermind, jeg har fundet en løsning hvilket egentlig var rimelig simpelt.
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak for hjælpen Claus ;)

Lige et spørgsmål mere. Jeg skal også hente noget date fra et andet xml dokument. Her skal den også forkorte titlen.

Det er dette dokument( http://feeds.delicious.com/v2/xml/klim8d ) der skal hentes data fra.

Somsagt skal jeg have forkortet titlen på dem, da nogle af titlerne er for lange.

Jeg har prøvet her med substring, men da jeg printer det hele til en label, for jeg kun forkortet første link og de andre bliver selvføgelig ikke skrevet.

Så hvordan får jeg forkortet hver titel til max 15 charactere?

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.09.2010 15:18 af Bruger #15687
I stedet for din count, kan du så ikke bruge Take(5) på din result?

I stedet for din count, kan du så ikke bruge Take(5) på din result?

Joo, det kan man vel godt. Men er rimelig ny til c# så er ikke helt dus med syntaxen endnu.

lblName.Text += ("<a" + " " + "href=" + item.link + ">" + item.name + "</a>" + "<br/>").Take(5);

Hvis det er sådan du mener får en masse ubrugeligt data skrevet til min label.
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du ikke sige result.Take(5)?

<< < 12 > >>
t