Nybegynder med startproblemer

Tags:    programmering

Hey

Jeg har nu tusind gange forsøgt at lære mig selv programmering, hver gang er jeg stødt på en væg af databaser, skriveprogrammer eller noget tredje. Jeg har længe arbejdet i HTML, så det at skrive koderne og gemme som .htm/html og så åbne i en webbrowser virker åbenlys for mig, men i alle de andre sprog er jeg aldrig nået så langt.

Mit mål er at lære at bygge et simpelt forum, så hvis nogen har en ide til det bedste sprog dertil, hvilke programmer jeg skal bruge til at skrive i, hvordan man opretter databaser eller hvad pokker det nu kræver, ja så siger jeg tak :]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Søg lidt rundt på google.

Der findes flere forskellige sprog der er egnet til et forum, personligt er mine favoritter:
PHP & MySQL

PHP + MySQL
ASP.NET + MySQL/MSSQL

Det er nok de to store du skal vælge imellem. Det ene er typisk mest Linux, mens det andet er mest Windows.

download www.wamp.com eller www.mamp.com hvis du er på mac, så har du din egen server på din pc

Så er jeg snævret ind til PHP + MySQL, men kan jeg prøve de tutorials jeg er gået igang med offline på nogen måde eller skal jeg have købt en hjemmeside?

Du skal bare downloade en Apache server, og installere PHP og Mysql :-)
Der findes nogle samlede pakker rundt omkring på nettet.

Så er jeg snævret ind til PHP + MySQL, men kan jeg prøve de tutorials jeg er gået igang med offline på nogen måde eller skal jeg have købt en hjemmeside?

Du skal bare downloade en Apache server, og installere PHP og Mysql :-)
Der findes nogle samlede pakker rundt omkring på nettet.

det hjalp en del for forståelsen, er dog stadig på herrens mark så smutter på biblioteket imorgen, nu skal jeg bare finde ud af at komme af med de her point..

t