Regedit

Tags:    c++ c#

Har været lidt inde og kigge på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/base/exitwindowsex.asp for at finde noget om registry-tingen, som jeg ikke kan huske det danske navn for (måske registreringseditor). Nå, men det jeg ville vide var:
1. Er siden overhovedet beregnet til C++?
2. Hvordan skal man bruge det der står, hvis man skal indsætte en "value" i undernøglen "Run" under nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE, software, Microsoft, windows, med et program.

DANIEL

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Ja...eller rettere C, men C++ kan også bruge den.

2. Hvordan skal man bruge det der står, hvis man skal indsætte en "value" i undernøglen "Run" under nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE, software, Microsoft, windows, med et program.

Den side du henviser til har vist ikke noget med registrerings databasen at gøre, og jeg har ikke den nøgle du nævner, men følgende kode læser en nøgle og skriver til den bagefter:
Fold kodeboks ind/udKode 

Har været lidt inde og kigge på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/base/exitwindowsex.asp for at finde noget om registry-tingen, som jeg ikke kan huske det danske navn for (måske registreringseditor). Nå, men det jeg ville vide var:

DANIEL

>1. Er siden overhovedet beregnet til C++?<
ja det ville jeg mene at det var, du kan jo ihvertfald prøve det:D

<2. Hvordan skal man bruge det der står, hvis man skal indsætte en "value" i undernøglen "Run" under nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE, software, Microsoft, windows, med et program.<

jeg forstår ikke helt hvad du mener!

--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------

Ja...eller rettere C, men C++ kan også bruge den.

Den side du henviser til har vist ikke noget med registrerings databasen at gøre, og jeg har ikke den nøgle du nævner, men følgende kode læser en nøgle og skriver til den bagefter:
Fold kodeboks ind/udKode 

DANIEL

Ok det ser godt ud, skal lige have lidt´mere tid til at kigge på det, sidder lige med en prøve der driller.

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t