FTP Upload

Tags:    delphi

Goddag allesammen..

Jeg sidder og er ved at lave et program, som skal være til et mindre firma der har behov for at kunne skrive en artikel i et memo element, og derefter kunne trykke på "gem" hvorefter de indtaster filnavnet (extensionen bliver automatisk tilføjet) og filen skal derefter gemmes på en eksterne server, via en ftp forbindelse.

Jeg har kigget på nogle af indy komponenterne og forsøgt mig med dem, men uden held. Jeg har også kigget på delphi's egen demo'er, men igen uden held.

Jeg ville blive glad for en hjælpende hånd, eller en lille stump kode.

På forhånd mange tak.


(Delphi version: 7.0 Enterprise)



Det er denne kode du skal bruge til at uploade med hvis du bruger indy idftp

FTP.Connect(true,10000);//kan ikke lige huske hvad true gør, men 10000 er timeout i milisekunder
try
FTP.Put('fil.txt', 'fil.txt');//hvilken fil der skal uploades og hvad den skal hedde
finally
FTP.Disconnect;//siger sigselv.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------



Det er denne kode du skal bruge til at uploade med hvis du bruger indy idftp

FTP.Connect(true,10000);//kan ikke lige huske hvad true gør, men 10000 er timeout i milisekunder
try
FTP.Put('fil.txt', 'fil.txt');//hvilken fil der skal uploades og hvad den skal hedde
finally
FTP.Disconnect;//siger sigselv.



Takker mange gange for den hurtige respons.

Men desværre, jeg har ikke haft held til at få det til at makke ret.
I starten kunne den slet ikke genkende FTP kommandoen, altså den kommer med beskeden "Undecalred idenfifier: 'FTP'" jeg retter da derfor det til "idFTP" da jeg havde en mistanke om at det nok henviste sig til den idFTP indy-komponent som jeg lige havde lagt ind. Dette så dog også ud til at lykkedes, men derefter kommer beskeden om at Undecalred idenfifier: 'Connect'.

Og herefter prøvede jeg lidt rundt, men uden held.

Kan der være fejl i koden, skrives der idFTP. så kommer den forslag, men ingen af dem virker til at være noget jeg tilnærmelsesvis kan bruge.
Skrive FTP kommer der dog ingen forslag, men kun en fejl beksed, så jeg går ud fra at det er idFTP der skal bruges.

Jeg håber jeg har gjort mig forståetligt, selvom det nok godt kan lyde lidt kludret.

/Casper





Har du husket at angive Host, Username og Password? Det kan du gøre i Object Inspectoren eller via kode sådan her

idFTP.Host:= 'ftp.bla.dk';
idFTP.Username:= 'bla';
idFTP.Password:= 'blabla';

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------



Har du husket at angive Host, Username og Password? Det kan du gøre i Object Inspectoren eller via kode sådan her

idFTP.Host:= 'ftp.bla.dk';
idFTP.Username:= 'bla';
idFTP.Password:= 'blabla';




Ja, de er alle opgivet som det skal.




Har uploadet et eksempel.

www.decko.1go.dk/ftptest.zip

Brugte test programmet til at uploade filen med så jeg ved at det virker :P

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------



Har uploadet et eksempel.

www.decko.1go.dk/ftptest.zip

Brugte test programmet til at uploade filen med så jeg ved at det virker :P




Jeg takker mange gange Jonas, efter at have brugt bare 2 sekunder på din kode, vidste jeg lige præcis hvor jeg var gået galt i byen, en pinlig pinlig fejl, som det slet ikke vil give mening at forklarer (A), så det vil jeg undlade, men ihvertfald mange tak!

Jeg håber andre også får brug af dette indlæg.

Fortsat god dag/nat ;-)

/x-ile




Det var så lidt ;)


-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------



t