Problemer med loops og php

Tags:    php

Jeg er ret ny til php og mysql, så håber nogle herinde kan hjælpe mig..

Min hjemmeside handler om internetspil, og jeg er ved at lave en side der skriver en liste med alle registrerede claner på hjemmesiden.

Man skal så kunne klikke sig ind på hver clan for at se deres oplysninger, men der kommer problemet ind.

Lad mig vise det første kode

Fold kodeboks ind/udKode 

Undskyld hvis det er lidt roddet, men jeg forklarer lige hvad problemet er.

Hvad skal jeg gøre for at knapperne gør noget forskelligt når de nu befinder sig i et loop?

F.eks. hvis en clan hedder "mym" , så skal knappens funktion være at skrive clanens navn.

Jeg har prøvet med

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er at det hele kører i et loop og derfor bliver $clan altid den første/sidste clan i listen, alt efter hvor den sidste kodeboks jeg har skrevet her er placeret i scriptet.

Det er selvfølgelig meningen at $clan = $clan_name (ud fra det "loopnummer" den hænger sammen med)

Jeg vil gerne vide om jeg er langt væk fra mit mål, og hvor dette: "if (isset($_POST['but'])) (osv)" skal være i scriptet, hvis det overhovedet skal være der.

På forhånd tak

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis knappen skal have clanens navn skal du lave value i input submit som til clanens navn.

Du kan lave variablen $clan til enden en array ved at bruge $i som row i tabellen sådan her $clan[$i] = $clan_name;

$_POST['but'] henter det submitted ud fra browseren når du har trykket submit, altså når den skifter side, hvis du linker til egen side ville jeg placere det over den resterende kode. Alt efter om skal vise din nuværende list også kan du sætte den ind i en else{} efter if {}.

Det ser iøvrigt udtil at der er rod til dine ?> <?, men det kan godt skyldes at det er taget ud af en sammenhæng.

Her er et problem...
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Prøv med

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Edit: oprydning i koden

Indlæg senest redigeret d. 16.09.2010 14:29 af Bruger #7662
Jeg prøver lige at sætte det hele sammen i én kodeboks, og lidt mere overskuelig..

Jeg har kigget lidt på dine forslag, men er ikke sikker på at jeg har forstået dem ret. Her er den kode jeg sidder med på nuværende tidspunkt.

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg loader siden og trykker på en hvilken som helst knap - opdaterer siden og INTET er forandret..

Det eneste jeg vil, er at hvis man trykker på knappen hvor der f.eks. står "clan DEZ" - så skal siden skrive "clan DEZ" ..

Kan nogen hjælpe?

t