Spørgsmål vedr. tilbage funktion...

Tags:    php

Jeg har et problem jeg gerne vil prøve at finde en løsning til men, forklaringen bliver måske lidt indviklet.

Har en side hvor jeg kan trykke på en knap der hedder f.eks køb.

Når der er trykket på den, bliver den på samme side, men smækker en url op i toppen efter index.php der hedder f.eks buyid=22.

Når buyid er aktiv bliver den lagt i en kurv, og derefter bliver der smidt en javascript location på der går tilbage til den side brugeren var på før, for for at han ikke kan ligge den samme vare i kurven igen ved at trykke på opdater.

Problemet er så at når alt det her er blevet gjort, og brugeren så trykker på tilbageknappen bagefter, bliver varen jo lagt i kurven en gang til fordi buyid bliver aktiv.

Kan man på nogen måde forhindre at brugeren kan lægge den samme vare i kurven, ved at trykke på tilbageknappen?

Brug Header("Location: fil.php");

Det burde kunne fikse dine problemer..

Brug Header("Location: fil.php");

Det burde kunne fikse dine problemer..

Så skal jeg desværre i gang med en mindre om-programmering da jeg includerer filer fra index.php af :(.

Ja, men det er hvad du skal gøre. Brug aldrig JavaScript til omdirrigere til en anden side. Så får du blandt andet det problem du beskriver.

Evt opret en session som indeholder om der er blevet postet én gang, er der det så skal den ikke tilføje ting til indkøbskurven. Ellers så skal den.

Evt opret en session som indeholder om der er blevet postet én gang, er der det så skal den ikke tilføje ting til indkøbskurven. Ellers så skal den.

Den løsning vil ikke holde hvis man senere inden man vælger at "tjekke ud" vil have én mere af det samme produkt så man får 2 istedet for én? :)

Hmm. Jeg bruger jo fil-include til shoppen. Hvilke alternativer er der til?

include(''.$_GET['page'].'.php');

Hmm... kan man ikke sætte 2 headere på samme side? :(

Bare glæm mine forrige indlæg, det virker nu - Takker for hjælpen :)

t