Tid&&Funktioner

Tags:    php

Hej udviklere.
er igang med et lille php projekt hvor jeg skal have noget til at ske hver time, og der skal være en standard tid, som passer med den danske. f.eks. 22.12
ved ikke om det er det rigtige sted at poste da jeg ikke ved om det kan laves i php,
men ideen var at det skulle være nogenlunde sådan her:

(kl 22)
SCRIPT går ind og tilføjere X antal point til alle brugere i databasen, f.eks. give dem 40 point hver.

Nogen forslag til hvordan man kan gøre dette :)
på forhånd TAK,

MVH
kasper Torp

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså det du nævner kan nemt gøres, men du skal have fat i Cronjob.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cronjob

og få den til at køre et script hver time eller hvornår du har brug for det, Cronjob kan også sættes til at køre hver dag på et bestemt tidspunkt alt efter ens behov..

Den fil du skal kalde ville nok se nogen lunde sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du har nogen form for output i dit Cronjob script, bliver resultatet for det meste sendt til din email, hvilket kan være utroligt irriterende i længden hvis man ønsker at holde lidt styr på ens indbakke :)

Jeg ser tit folk med dette problem som angriber det forkert med f.eks. cronjobs. Det er jo strengt taget ikke nødvendigt at det kører præcis hver time. Istedet bør du gemme hvornår bruger sidst besøgte siden, og ved næste besøg regne ud hvor mange timer siden brugeren sidst besøgte siden og så tildele points.

Du kan selvfølgelig lave dette tjek når en hvilken som helst bruger besøger siden, hvis ændringen skal ses af andre brugere også.

tak for svaret jonas, det ville være smart.
også tak til Mads, men har ingen server jeg ville kunne kører det program på sååå.. :)
JONAS:
hvis jeg EVT kunne få et hint om hvordan jeg skulle lave det, ville det være super! :)

MVH KASPER

Noget i den her stil f.eks.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

t