date(G) eller lignende, "dynamiske" tidszoner

Tags:    php

Har et spørgsmål ang. tidszoner når man bruger date(G) funktionen i php. Hvis siden besøges af brugere fra forskellige tidszoner skulle den gerne komme med den korrekte tid i forhold til hvor man befinder sig.

Hvordan kan man tilpasse funktionen til enkelte tidszoner?

Noget "i stil" med dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det går jo ikke hvis den udskriver "good morning" e.l. om natten hvis en i kina kigger på siden. Ved heller ikke helt hvordan jeg kan teste dette . har ikke så meget erfaring med time(), date() osv. ¨

Har fået at vide at man skal bruge javascript til at finde ud af brugerens tidszone og derefter skal man vel angive denne tidszone et sted i php koden, men ved ikke rigtig hvor og hvordan.

php / date(); er server-side script og ikke klient-side script..

For at få noget der tilpasser sig personens computer skal du bruge javascript eller anden form for klient-side script..

Eller man kunne lade brugeren vælge sin tidszone (GMT) og bruge den i et php script
sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kender ikke så meget til javascript nemlig.
Er javascript den bedste løsning? Skulle også gerne gemme nogle forskellige tider i databasen senere hen i forb. med beskeder fra og til brugere.

uden
print date(G) + $gmt; self

uden

JavaScript ville klart være den bedste metode at få dette frem på, jeg ser lige om jeg ikke kan grave noget frem der kan demostrere hvad jeg mener :)

uden

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er en simpel metode at gøre det på i Javascript, og den kan du rette simpelt.. Bare tilføj flere eller fjern nogen af de if() {...} sætninger for at tilføje flere tidspunkter :)

t