Joomla, virtueMart og artikel betaling

Tags:    programmering

Hey udviklere.

Vi er et par stykker der står og vil udgive elektroniske artikler, af fil typen pdf.

Dertil skal vi bruge en hjemmeside, der er sat op til at man betaler fx. 5 kr pr artikel, og den kan downloades 3 gange for de 5 kr.

Problemet er at vi skal bruge CMS der kan klare disse opgaver.

Hjælp?
Joomla har jeg selv prøvet af, samt lidt virtueMart, men, jeg er altså ikke heeeeeelt med på hvordan resten skal gøres...

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Simon.

Jeg er meget erfarren i PHP, så jeg kan/kunne nu godt selv lave det, men, søger mere noget der var lavet på forhånd, så arbejdet ikke skulle tage så langt tid.

Men, antallet af artikler ved jeg ikke helt, endnu...

Men, der må da findes et eller andet plugin man lige kan hente til sit joomla cms?

Hvis ikke det findes i forvejen, og du har kompetencen til det, kan du vel skrive en tilføjelse selv? Hvis du har hovedparten af systemet i forvejen og det kun lige er den smule du snakker om der du ikke kan finde, tager det vel ikke andet end et par timer at smække det sammen selv? På den måde bliver det også som du vil have det; ikke bare et eller andet færdigt script der kun virker til halvdelen af hvad du skal bruge.

kan du ikke bruge det der er i virtuemart i forvejen som bruges til download af musikfiler (så vidt jeg husker) og netop kan stilles til x antal download?
Og med Paypal er betalingsdelen også i orden, de tager jo også visa.

Indlæg senest redigeret d. 30.09.2010 20:27 af Bruger #16174
Hvis det er en type service i regner med at sælge mange artikler igennem, vil det nok være bedre givet ud at få et system lavet specielt til det I skal bruge det til.

Nu ved jeg ikke helt hvilken størrelse vi snakker her, men jeg skal da gerne komme med et tilbud på et sådan system. I kan sende mig en mail på: simon@rosmi.dk

Hej Simon.

Jeg er meget erfarren i PHP, så jeg kan/kunne nu godt selv lave det, men, søger mere noget der var lavet på forhånd, så arbejdet ikke skulle tage så langt tid.

Men, antallet af artikler ved jeg ikke helt, endnu...

Men, der må da findes et eller andet plugin man lige kan hente til sit joomla cms?

Hej Simon.

Det er rigtigt nok, jeg bør også lave det selv, syntes bare ikke tiden er til det pt :-/

Men, jeg må dog erkende at jeg aner ikke hvordan jeg laver et plugin, jeg har svært ved at forstå NOGLE folks koder.

t