Fejl i simpelt telefonbogprogram

Tags:    php

God eftermiddag. Jeg er ikke så skarp til hverken PHP eller mySQL endnu, så jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg er ved at lave et program i PHP og mySQL, som skal bruges til at holde styr på min telefonbog, så det er let at tilføje nye personer, og se en liste over personerne på samme side.

Jeg har valgt at dele det op i tre filer (med ekstra mange kommentarer for jeres skyld, så I måske bedre kan se hvad jeg laver forkert):

- telefonbog.php (som basically er template, en form og der hvor listen skal være)

Fold kodeboks ind/udKode 

- telefonboginput.php (som er den fil, som dataene sendes til, og skal puttes ind i databasen)

Fold kodeboks ind/udKode 

- telefonbogdata.php (som er den fil, hvor listen over personer findes)

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg får fejlen:
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/virtual/teamww.dk/public_html/patrick/telefonbog.php on line 33

Men jeg har ikke nogen anelse om, hvordan jeg retter fejlen.

Thanks in advance,

Patrick

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2010 18:08 af Bruger #16055
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv og fjern dette // START VÆLG DATABASE
og dette istedet for der hvor der vælger db
mysql_select_db("DB") or die(mysql_error());

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2010 19:51 af Bruger #10834
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan du ikke. Man kan sætte variabler ind, men ikke variabler som er en del af et array. Den understøtter simpelt hen ikke ['nummer'], så du skal skrive ".$row['nummer']." i stedet. Du har gjort det andre steder uden ', men jeg er ikke sikker på man kan det der.

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2010 22:54 af Bruger #15624
Din include ser forkert ud den skal se sådan ud include('siden');

Guarhhh damnit, hvordan kunne jeg næsten skrive det på den måde xD

Anyways, nu virker det halvt.

Får en:
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/virtual/teamww.dk/public_html/patrick/telefonbogdata.php on line 8

Det er lige over tabellen med th'en Fulde navn & Telefonnummer

Du har skrevet

print <<<HER hvilket ikke er legit. (linie 8)

Nu har jeg lavet lidt om i det - Og prøvet at fjerne alle comments.

telefonbog.php
Fold kodeboks ind/udKode 

telefonboginput.php
Fold kodeboks ind/udKode 

telefonbogdata.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2010 23:42 af Bruger #16055
Takker, det er nu gået op for mig, at jeg rent faktisk sagtens kunne lave det selv, men at grunden til alle disse fejl er på grund af søvnmangel. Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det her kunne gå til :D

Anyways, jeg giver 5 points til både Kasper og Mickel, da jeg synes I hjalp lige meget til at komme frem til noget der virker.

t