Tjek computer?

Tags:    c++ diverse

Hejsa ...

Når man laver et net send via dos promten, er der så mulighed for at tjekke om den pågældne pc er på?

Har lavet et lille program, som hvor man indtaster pc og navn, og så sender den det via system("net send pc besked"); ..

Men kan man inden man sender tjekke om pc'en er online ? .. og hvis den ikke er komme med en fejl besked?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man kan vel lave en lille ping ;)

Hmm...

Kan i give mig et stykke kode som kan tjekke det for mig, for er ikke så god til det endnu :P

Følgende virker men er ikke god kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du selv slå funktionerne op og læse hvad de gør og måske gøre koden bedre.

Man kan vel lave en lille ping ;)

Eller en 'net view'

Hmm...

Kan i give mig et stykke kode som kan tjekke det for mig, for er ikke så god til det endnu :P

Hejsa ...

Når man laver et net send via dos promten, er der så mulighed for at tjekke om den pågældne pc er på?

Har lavet et lille program, som hvor man indtaster pc og navn, og så sender den det via system("net send pc besked"); ..

Men kan man inden man sender tjekke om pc'en er online ? .. og hvis den ikke er komme med en fejl besked?

Hej kasper jeg så godt du spurgte om hjælp til det med at lave et program der kunne bruge net send men kan du ikke fortælle mig hvad du fandt ud af for jeg er nyskerig.

hilsen Shakoo

t