Visitor Path (rå data af besøgende på hjemmesiden)

Tags:    html css

Jeg har brug for noget software der kan måle mine kunders færden, f.eks:

1) Kunden kom fra denne Google søgning.
2) Kunden kom ind på denne URL (på min egen side)
3) Kunden gik videre til denne URL (på min egen side)
3) etc.

Jeg har prøvet Statcounter.com til at starte med, og den kunne måle hvad hver eneste besøgende foretog sig. Så langt så godt, men for at kunne bruge disse data skal de være 100000% nøjagtige. Så jeg lavede nogle tests hvor jeg gik ind på min egen side fra Trustpilot, Kelkoo, Pricerunner, etc.. Jeg konstaterede at tit når den angav at jeg kom fra "No referring link", så var det forkert.

Så... Jeg har brug for noget software der måler helt fejlfrit hvor kunden kommer fra. Ellers kan vi ikke analysere på det. Jeg har ikke brug for at softwaren selv analyserer på det, vi laver selv analysen. Så jeg skal bruge rå og ubehandlede data, men helt nøjagtige.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det forstår jeg ikke. Du mener at Google Analytics vil være et relevant værktøj? Problemet med Google Analytics er at den ikke viser statistikken kunde for kunde.

Google Analytics med goals. Hvis korrekt sat op, kan du følge bruger fra start til slut (fra vare, til indkøbskurv, til ordrebekræftelse)

OK, så kan det godt være at analytics kan bruges. Hvad betyder "med goals"? er det et bestemt kodesæt, eller en setting man skal slå til? Eller?

Jeg lavede selv lidt research på det i går. Google Analytics tilbyder ikke rå data kunde for kunde. Som de skriver, så viser de trends. Ikke rå og ubehandlet data.

t