Batch job der kopierer fil til ny bruger

Tags:    programmering

Jeg arbejder som Systemadmin hos en virksomhed og er igang med at finde ud af om det kan lade sig gøre via et batch job automatisk at kopiere enkelte filer over til profilen, når brugeren logger på første gang???

Der er tale om WEBBANK filer der skal kopieres fra en SERVER og over til brugerens pc, hvor programmerne er styret via Citrix.
Det vil sige at jobbet skal kunne køre lokalt på pc'en. Alle nye brugere der logger på er lokaladministratorer og har derfor ingen problemer med at køre en kopiering til C:\Webbank\ fra en serverplacering.

Kan nogen hjælpe mig med dette, hvor opgaven går ud på:
- Undersøge om filerne allerede findes
- Gør de ikke, skal de kopieres
- Er de der allerede, så gøres intet.

Scriptet må også gerne når brugeren logger på tjekke om filerne på serveren er nyere end dem på pc'en, hvis det er muligt og så naturligvis kopiere de nyeste filer.
På den måde er der jo mindre administration for mit vedkommende.
UNC eller URL stier er ligegyldigt, jeg klarer alle rettigheder og får den del til at køre selv.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Søren,
hvis du alligevel benytter et AD og alle maskiner er tilknyttet dette, kan du lave det som et logon script i VBScript.

Fold kodeboks ind/udKode 

Har ikke testet det!
de 2 const i starten, er stierne til hhv. den lokale fil og netværks stien.

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2010 12:35 af Bruger #1330
Check om en fil findes:
Fold kodeboks ind/udKode 

Resten burde være let med copy eller xcopy

Variablen %USERNAME% fortæller hvad brugeren hedder, %HOMEPATH%, %LOCALAPPDATA% og %USERPROFILE% kan også være interessante.

Jeg har ingen erfaring med VBScript, men jeg vil overveje om den første kan bruges, idet jeg burde vel kunne sige:

if exist C:\WEBBANK\*.usf (
echo Webbank er klar på computeren
) else (
echo Filer kopieres til computeren
)