Hej.
Du kan vælge at installere Sitemagic CMS. Med det kan du bygge en hjemmeside der ikke bruger en database. Dertil downloader du så udvidelsen Kommentarer, som fungerer som en tagwall. Se mere på http://sitemagic.dk
Sitemagic indeholder funktionalitet der gør det muligt at bruge tekstfiler som en rigtige database, hvilket du også kan få glæde af hvis vil lave dine egne udvidelser. Der findes en guide her på Udvikleren om Sitemagic CMS.
Det er på sin plads at offentliggøre sin forbindelse til et produkt, når man så skamløst anbefaler det, på et åbent forum ;-)
Jeg er selv en dreven webudvikler, og jeg har aldrig hørt om dit CMS før, så jeg kunne næsten ikke se andre muligheder end at det skulle være dig der stod bag. Det tog mig kun få øjeblikke at bekræfte mistanken.
@Anton, som tidligere foreslået, så bør du google efter en xml baseret tagwall, guestbook eller hvad sådan noget kaldes nu til dags, hvis du vil have det som en selvstændig php-webapp. Med mindre det skal indgå som en del af et større projekt, så synes jeg du skulle se på nogen alternativer. En privat gruppe på facebook er det første jeg tænker på. Den tilbyder vel al den funktionalitet du efterspørger - og mere til.
Med al respekt - du virker ikke som den mest erfarne php programmør, og når du ikke er det, så vil du være bedre stillet med en mere brugervenlig løsning :-)
(Edit: så ikke datoen på det originale post var så gammel. Men jeg blev nød til at punke Jimmy for hans reklame! Så jeg glemte vidst at tjekke det i farten ;-))
Indlæg senest redigeret d. 19.11.2010 17:26 af Bruger #2368