hvordan laver man point system

Tags:    php

Nu jeg ved at være lidt træt af at jeg ikke kan finde ud af hvordan man laver et point system og kan overhovedet ikke finde noget brugbart nogen steder.

så ville høre om han gad at hjælpe mig step by step hvordan jeg gør.

tak på forhånd

Hvad skal man f.eks. få point for og på hvilke tidspunkter?

bare 10 point hver time

Det jeg skriver nu er ikke for at være flabet. Men prøv at tænk over et par punkter du vil gå igennem når du skal give en bruger point (fx. når de logger på) - jeg er næsten sikker på at du selv vil kunne svare på dette spørgsmål. Prøv at skriv nogle punkter i dit indlæg...

Du finder ingen vejledning til det, fordi det er en samling enkelte handlinger, lidt ligesom du ikke vil finde en vejledning til at spise et måltid - det er enkelthandlinger du sammensætter til en større handling. Skulle jeg skrive de punkter jeg efterlyser for det at indtage et måltid ville det se nogelunde således ud:

1. Put mad på tallerken
2. Find gaffel
3. Find kniv
4. Brug kniv + gaffel til at putte mad i munden
5. Tyg maden
6. synk maden
7 Gentag fra trin 4

Som sagt, prøv at tænk den samme slags tanker for dit problem og skriv det ned, det er en meget grundlæggende proces for det at udvikle software.

okay jeg prøver brian :D.

jeg skal finde ud af hvornår personen logger ind, der kan jeg bruge session

og så skal jeg finde ud af hvornår han logger ud,

$logget_ind = time();
$logget_ud = time();

og her er jeg så lidt fortabt, skal jeg minus noget eller hvordan regner jeg ud om de har været online i 1 time, og det med at give dem point

$logget_ind = time();
$logget_ud = time();

og her er jeg så lidt fortabt, skal jeg minus noget eller hvordan regner jeg ud om de har været online i 1 time, og det med at give dem point

Det du kan gøre her er, at notere et eller andet sted (en database el.lign.) hver eneste gang din bruger har været aktiv. Altså en simpel tabel med bruger id og sidst aktiv tid. Når denne sidst aktive tid bliver større end en time fra nuværende tid, ved du så at personen ikke længere er online. Næste gang personen logger ind, kan du tjekke hvor lang tid der gik fra sidst logget ind (som du også gemmer i en tabel) og til sidst aktiv og giver point derefter - skriv på msn hvis du ikke forstår ;)

$logget_ind = time();
$logget_ud = time();

Det er svært at finde ud af hvornår nogle logger ud, du skal hellere logge tidspunktet hvor han "sidst er set", dvs, hver ang en side loader så gemmer du et tidspunkt på den bruger.

Når han så logger ind, kan du jo trække den sidst sete tid fra den nuværende tid og se hvor lang tid det er siden...

$logget_ind = time();
$logget_ud = time();

Det er svært at finde ud af hvornår nogle logger ud, du skal hellere logge tidspunktet hvor han "sidst er set", dvs, hver ang en side loader så gemmer du et tidspunkt på den bruger.

Når han så logger ind, kan du jo trække den sidst sete tid fra den nuværende tid og se hvor lang tid det er siden...

Præcis det samme som jeg foreslog ;)

t