Javascript igennem AJAX

Tags:    javascript

Hej! Dette er sikkert er kendt problem og hvis der er nogle der kan gi mig adresser på sider der kan klare problemet er det super!

Jeg har en side der henter data fra en anden .php side og viser indholdet på den side
men den data der kommer indeholder javascript som ikke bliver afviklet?:

task_opret.php: Siden der henter data
Fold kodeboks ind/udKode 

task_menu.php: den side som der bliver afviklet og hentet.
Fold kodeboks ind/udKode 

denne side virker hvis man bare åbner den men når den bliver hentet gennem AJAX bliver javascriptet ikke afviklet.

Håber i kan hjælpe
Mvh. BjarkeSS

Er ikke sikker på hvorfor du får lige det problem, men den her del tror jeg godt kan give problemer. Så vidt jeg ved må du ikke have html elementer inde i html elementer??

Den side du henter fra sender allerede fra start et html element tilbage så du ender med at få din <div><html> osv.. Det ikke sikker det er problemet men jeg tror det er et problem i sig selv hvert fald.
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du indsætter noget med innerHTML afvikles ikke den JavaScript som er i HTML-koden.

Løsningen er at hive JavaScriptet ud for sig selv og indsætte det med dom-metoder i stedet for innerHTML.

Når du indsætter noget med innerHTML afvikles ikke den JavaScript som er i HTML-koden.

Løsningen er at hive JavaScriptet ud for sig selv og indsætte det med dom-metoder i stedet for innerHTML.

Ok.......
Er der et sted hvor man kan læse mere omkring at bruge dom-metoderne, du kan anbefale. For syntes ikke lige jeg kan finde svaret på google efter ca. 5 timer ;)

Sådan som jeg forstå det, så er det stadig javascript jeg skal bruge til at hente siden ind med men, det er så en andet function til at hente javascriptet med?

Hilsen BjarkSS

Lad os sige du havde din HTML med JavaScript i en tekststreng xhr, som du brugte sådan:

elem.innerHTML = xhr;

Hvis du i stedet kan splitte din HTML fra din JavaScript (det kan du sikkert selv find ud af hvordan du helst vil gøre), så du har HTML'en i en tekststreng xhrHtml og JavaScripten i en tekststreng xhrJs, så kan du gøre:

elem.innerHTML = xhrHtml;
var scriptElem = document.createElement('script');
scriptElem.setAttribute('type', 'text/javascript');
scriptElem.textContent = xhrJs;
document.body.appendCild(scriptElem);

Du kan måske også bruge eval(xhrJs), men det kræver at JavaScripten laves om til at blive evalueret i scopen af den funktion hvorfra du kalder eval.

Jeg vil sige tak for indsatsen!
Men kan simpelt i hen ikke få P....t til at virke,
selv med de de simpleste javascripts....
Mvh BjarkeSS

Har du et link til et sted hvor man kan se det ikke fungerer?

Har du et link til et sted hvor man kan se det ikke fungerer?

Hej!
Lige først undskyld svar tiden! Har ikk lige gidet at rode med det lidt tid (kender vi vist allesammen når det ikke vil)

Link detsvære ikke da det ligger bag passward på en firma side.

men jeg takker for indsatsen igen...

t