Hjælp til opstart af et større projekt

Tags:    c#

Hej Udviklere!

Jeg har brug for en person som kan fortælle mig hvad jeg skal bruge:

Jeg bygger i Visual Express.
Jeg har 1 listbox, og når jeg markere 1 og trykker på min button, skal den sende klokkeslettet over i min database. Derefter skal jeg med et andet program, kunne gå ind og hente klokkeslettet, og derefter printe det ud.

Hvad skal jeg læse på?
Jeg har læst 4 begynder bøger, og jeg forstår en del C# efterhånden.

På forhånd tak!

Hvilken database bruger du, og hvordan forbinder du?

Er ikke helt 100% sikker, men er det ikke muligt at bruge noget LINQ to SQL ? bruger det i ASP.net og syntes jeg læste et sted at det var globalt for hele .net frameworket?

Jeg regner med at bruge en simpel SQL database til at starte min, bare til at gemme nogle tabeller osv i.
Tænker man kunne forbinde det ved at lave Databasen til stammen.

Listbox
\___Database_____
\
Printer
Listbox programmet skal altså gemme i databasen, og printer programmet skal læse databasen og printe det.

Første trin er at forbinde det, men hvordan? ;)

Uhm altså du skal lave et program hvor man når man trykker på knappen "gem" starter en funktion der gemmer noget data i databasen.

Derefter skal du lave et andet program der når man trykker på en knap henter det data fra databasen og udskriver det - er det korrekt forstået?

Jep. Men jeg skal self have det udviklet, så det kan flere funktioner

Jep. Men jeg skal self have det udviklet, så det kan flere funktioner

Altså man må vel tage det ét step ad gangen.

Først databasen - hvilke felter skal der være osv osv

dernæst "sende-programmet". Der skal du have lavet en forbindelse til databasen og finde ud af hvordan du får gemt noget i den.

Derefter kan du så kigge på at hente data til programmet i den anden ende ;)

hmm, jeg prøver at kigge på det, vender tilbage :)
tak for hjælpen

t