Nybegynder

Tags:    html css

Hej, jeg er forholdsvis ny i html/css, jeg har siddet og skrevet nogle sider som jeg overvejer at købe et domæne til. Det er sikkert et dumt spørgsmål, men lad os sige jeg køber domænet lol.dk, hvor mange lol.dk/et-eller-andet kan jeg så have?

Derudover vil jeg også gerne vide om det er nok med et domæne for f.eks. at kunne have et comment-script på min side? Eller et galleri til billeder? Jeg har søgt på google et stykke tid nu, men synes ikke jeg er blevet meget klogere, har læst noget om en webserver, men da er det vel ikke nok kun at købe et domæne?

Håber jeg kan få svar på mine mange spørgsmål :bounce:

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ang. hvor mange lol.dk/whatever du kan have så er det bare en mappe på din server så uendeligt - bare du kan finde på unikke navne ;).

Noget andet er fx subdomains - whatever.lol.dk de er begrænset på nogle webhoteller.

Et webhotel er den "server" du har dit domæne hostet. Dine spørgsmål til "comment-script" og et billede galleri (hvis det bare er flash, javascript eller ren html/css kan stortset alle webhoteller klarer dette) men server-side scripting som fx. php står i beskrivelsen til det webhotel du køber.

Du skriver bare hvis der er noget du ikke forstår eller du har flere spørgsmål :)

Du kan fx se http://surftown.dk/webhotel-privat-b
der vælger du efter behov også kan du kun vælge php eller asp.net med tilhørende database selvfølgelig.

Men der findes mange webhosts i danmark og surftown har jeg faktisk kun haft negative erfaringer med.

Mange tak for dit svar!

Har du erfaring med dandomain.dk? Ved første øjekast virker det rigtigt fint, og de er også fornøjede med dem inde på trustpilot.dk, men jeg kan ikke finde ud af hvor meget plads man får når man køber et domæne, det nævner de ikke noget om.

Har givet dig points nu :)

Jeg vil nu netop anbefale Surftown da jeg kun har haft positive oplevelser - dette gælder både privat- og erhvervshosting.
Jeg har til dato ikke oplevet nedetid (modsat one.com) og kundeservice er altid behjælpelige hvis der er den mindste ting.

Tak for din kommentar Simon, jeg vil læse op på Surftown

t