Hjælp til programmering

Tags:    programmering

Hej alle, der kan yde en kvalificeret hjælp,

Jeg har en hjemmeside, som skulle virke som "deguldesider.dk" i Elfenbenskysten: ivoiresearch.net.
hjemmesiden er designet i php.

Jeg har desværre svært ved at få Internet Explorer til at læse alle tegnsæt, herunder de franske tegnsæt såsom "é", "ê", "è", "î", "à", "ô" mfl.

F.eks. skriver jeg "Liberté, Abidjan, Ivory Coast" i texbox'en FROM
og "Cité Fairmont, Abidjan, Ivory Coast" i textbox'en TO.

Jeg får vist resultatet i Firefox dog ikke i Internet Explorer.

Er en klog udvikler, der kan fortælle mig om, hvad der er galdt eller i det mindste fortælle mig om, hvad jeg skal gøre for at få Internet Explorer til at vise ruteplanen på sammen måde som det gøres i Firefox?

På forhånd tak

Vincent

Hej alle, der kan yde en kvalificeret hjælp,

Jeg har en hjemmeside, som skulle virke som "deguldesider.dk" i Elfenbenskysten: ivoiresearch.net.
hjemmesiden er designet i php.

Jeg har desværre svært ved at få Internet Explorer til at læse alle tegnsæt, herunder de franske tegnsæt såsom "é", "ê", "è", "î", "à", "ô" mfl.

F.eks. skriver jeg "Liberté, Abidjan, Ivory Coast" i texbox'en FROM
og "Cité Fairmont, Abidjan, Ivory Coast" i textbox'en TO.

Jeg får vist resultatet i Firefox dog ikke i Internet Explorer.

Er en klog udvikler, der kan fortælle mig om, hvad der er galdt eller i det mindste fortælle mig om, hvad jeg skal gøre for at få Internet Explorer til at vise ruteplanen på sammen måde som det gøres i Firefox?

På forhånd tak

Vincent

Hvilket charset bruger du nu?

mener utf-8 burde kunne klare det..

Det nok bedre at ændre det til utf-8 eller noget lignende i hjemmesiden i stedet for i hans IE. På den måde ordnes det for andre folk der også kører en anden "fald-tilbage encoding".

Indlæg senest redigeret d. 18.07.2010 18:42 af Bruger #14645
Nvm.

Nvm, jeg misforstod.

Indlæg senest redigeret d. 18.07.2010 19:04 af Bruger #14645
der er slet ikke sat noget charset på siden

Jeg ser da en <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf8" />

Jeg ser da en <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf8" />

Nu hedder charsettet også 'utf-8' med bindestreg. Det er ikke sikkert, at bindestregen kan undværes...jeg ville ikke regne med det i hvert fald. Og det samme problem gør sig gældende for webserverens konfiguration, for i response headeren står der 'Content-Type: text/html; charset=utf8'

Prøv at ændre begge til 'utf-8'.

Hej Robert,

Tak for din mail.

Jeg vil forsøge at gør som du foreslår det.
Så må vi se om det hjælper.

Mvh

Vincent

Nu hedder charsettet også 'utf-8' med bindestreg. Det er ikke sikkert, at bindestregen kan undværes...jeg ville ikke regne med det i hvert fald. Og det samme problem gør sig gældende for webserverens konfiguration, for i response headeren står der 'Content-Type: text/html; charset=utf8'

Prøv at ændre begge til 'utf-8'.

t