Hej
Jeg er lige nu ved at lære at programmere C++, og det er første gang, at jeg beskæftiger mig med programmering.
Jeg gør brug af bogen "Beginning C++ Through Game Programming, Second Edition" (Michael Dawson) og er ved at have rimelig styr på tingene indtil videre.
Er nået til kapitel 5, som omhandler forskellige funktioner, og hvordan man opdeler sin kode i mindre bidder.
Jeg har skrevet følgende stykke kode til konsollen, som meget simpelt beder brugeren om at indtaste 'y' eller 'n' to gange:
http://pastebin.com/4FdLJ3kT (hvis der findes en bedre måde at dele kode på end Pastebin, må I sige til)
Jeg har dog svært ved helt at forstå, hvordan tingene sker. Mere specifikt har jeg svært ved at forstå den rækkefølge, computeren vælger at køre programmet i.
Meningen er, at jeg har to separate funktioner, som bliver ved med at spørge, indtil at man indtaster enten 'y' eller 'n'. Det er jeg med på.
Jeg kan dog ikke se, hvorfor den ikke kører koden i main() først. Efter min intuition burde den først skrive "Thanks for answering: ", da dette stykke kode jo står før alt andet.
Der er et eller andet, som mangler i min forståelse af, hvordan et stykke kode bliver udført. Jeg troede, at den kørte det lineært igennem, altså læser/udfører tingene i den rækkefølge, de står i, således at det, der står øverst, kommer først.
Nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan tingene hænger sammen?
På forhånd mange tak!