Ordenlige knapper

Tags:    html css

Hej.
Jeg har for tiden fået til opgave at lave nogle småændringer på siden http://www.penescotrading.com/
Blandt andet roder jeg lidt med menuen i venstre side.

Problemet er her at menuen i venstre ser forskellig ud og opfører sig forskelligt i forskellige browsers/OS.
Hver menuknap er består at et billede som viser en oval gul ellipse og oven på billedet noget tekst.

Koderne ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

På nogen browsers står teksten lidt for meget nede (host IE). Andre sidder teksten i midten som det burde.
I Internet Explorer har min kunde også erfaret at ikke kommer en hånd som markør når man kører musen over knappen.

Hvad kan jeg gøre med ovenstående koder for at dette bliver løst?

40 Point for et hurtigt svar.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du skal nok sætte padding og margin til 0, eftersom browserene har nogle standard værdier de sætter dem til, hvis de ikke er sat.

du kan også resette alt, ved at skrive.

* {
margin:0;
padding:0;
}

Det er bare som alt andet style. style="cursor:pointer;"

Jamen reset skal jo sættes oppe i toppen af siden, så alt hvad der kommer bagefter overskrider jo din reset.

det er bare at sætte
Fold kodeboks ind/udKode 

i <head> tagget.

Prøv også at sætte doctype på, fjern css fra linkene

det kan også være noget line height.
Mhs til din cursor, kan du smide en cursor: pointer; ind, så skulle det blive til en hånd altid :).

Brug cursor:pointer;
Og så som Martin Jensen sagde, oppe i toppen skal du lave et reset.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm jamen det er jo min padding der gør at det står centreret. Ja jeg ved det er en lorte metode. Men har prøvet med vertical-align, som åbenbart kun virker i tables (eller hvert fald ikke virker for mig).

Hvordan virker cursor:pointer?

Har prøvet at rette det nu. Og ser ganske okay ud på min egen pc nu. Men jeg har desværre ikke Internet Explorer. Er der nogen der kan tjekke om det fungerer på Internet Explorer (gerne version 7).

Bruger mac så har ikke IE. så jeg kan ikke :(

t