indsætter ikke datoen ved opret af kommentar

Tags:    php

Hej, jeg har et lille problem og det er at hver gang en bruger opretter en tråd i mit forum så gemmer den ikke dato'en og det virker fint på alle mine andre sider.

jeg bruger timestamp i databasen og min indsæt query ser sådan her ud
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hey Simon,
du sætter ikke datoen på noget tidspunkt, så du indsætter bare en tom variabel.

jamen fx. her der virker det fint
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

$dato skal jo have en værdi, den får jo ikke en værdi af sig selv.

Du kan evt skrive now() istedet, så får du et timestamp. Det kan du jo lave om til en dato :).

jeg forstår bare ikke hvorfor at det virker på det andet script jeg skrev,

i min database tabel har feltet dato værdi'en timestamp, og så burde den da automatisk sætte den selv

now() virker ikke rigtig

hvordan kan jeg få det til at se sådan her ud

2010-07-03 23:08:12

Hvis du bruger
Fold kodeboks ind/udKode 

så får du det i det format :)

dog ville jeg hellere gemme det som SQL timestamp i min database og formatere det når jeg udskrev det :)

hvordan gemmer jeg det som timestamp i databasen :D? ligesom den selv gør på alle mine andre sider :P det ret mærkeligt

Noget alla:
Fold kodeboks ind/udKode 

så skulle den gerne ændre din SQL, således at feltet DATO bliver til et 'TIMESTAMP', og default værdien er det aktuelle klokkeslet.

Så slipper du helt for at bede den indsætte noget, ved oprettelsen af nye kommentarer.

det bare os lidt det jeg gør nu, mit dato felt er os timestamp, og så sku den automatisk selv sætte værdien til det aktuelle klokkeslet, men det virker bare ikke ved opret af kommentar, men når jeg opretter en tråd så virker det fint :S, det er det som er mærkeligt.

men vil prøve dit forslag :)

hm det virker ikke når jeg tilføjer

dato TIMESTAMP DEFAULT NOW()

t