Funktion problem n. array

Tags:    php

Jeg har aldrig rigtig været en haj til at bruge arrays, men er blevet bedre til det på det sidste. Jeg har så lavet den her funktion:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Problemet er at jeg vil kunne sende flere beskeder, eg. 3 error msg. og derfor har jeg lavet min foreach. Men med hver besked, skal jeg også sende typen af besked med, og det skal jo gøres sammen med arrayet. Derefter skulle det gerne indsættes på $type's plads i $this->delimiter(x,$type);

Håber nogen lige fanger den.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg forstår ikke dit spørgsmål...

Men jeg prøver:
foreach ($message as $key => $value) {
$_output .= $this->delimiter(1,$type[$key]) . $message[$key] . $this->delimiter(2,$type[$key]);
}

umiddelbart så mangler du et s i $message to steder i foreach loopet.

$_output .= laver ikke en array, hvis det altså er det du er ude på?

Det er stadigvæk lidt svært at se hvad det er du vil.

Har du pakket arrayen, og vil gerne have et output fra den eller hvad?

Hmm kan jeg godt forstå når jeg lige læser det. Der var en der hev fat i mig i går, så blev lige skrevet hurtigt.

Har lige stillet funktionerne op uden for OOP.

Det eneste delimiter'en gør, er at bestemme hvilke tags der skal bruges (bliver muligvis smidt i en config fil), for den kan gøre det, skal funktionen bruge 2 inputs, position (1 eller 2, start eller slut) og hvilken type besked det er (pt. error/succes/neutral).

Så hopper vi videre til den anden funktion:

Før der var funktionen sat op til én besked, bare: message($msg, $type); men nu skal jeg jo have samlet dem, hvilket min plan var at gøre i et array:

Håber det synliggør det lidt mere.

t