php sprog - lidt problemer

Tags:    php

Jeg er i gang med at lave en side der kræver 4 forskellige sprog.
Ved ikke om det er muligt, men leder efter en php funktion der kan tilføje tekst efter den aktuelle url, og som php kan genkende og teste på.

Man kan jo godt skrive f.eks <a href='#lang=dk'> men det kan php ikke bruge til noget?

Har i nogle idéer?

Indtilvidere har jeg altid brugt et hav af GET's til at teste hvilken side brugeren er inde på, men hvis man kunne slippe for det ville det være rart :)

Vh
Simon

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Brug en database.

Når brugeren besøger en side tjekker du så om han er registreret i db'en via. ip'en. Hvis han er så henter du hvilket sprog han bruger, ellers spørger du ham hvilket sprog han gerne vil bruge.

Sådan ville jeg nok gøre det.

Hvad så hvis det er en international internetcafe?

Der kunne i teorien sidde 4 mennesker på 4 forskellige sprog men på den samme IP..

Jeg vil mene der skal bruges lidt URL rewriting så url'en bliver noget med yourdomain.dk/da/index.php eller whatever og så en for engelsk de for tysk osv osv osv.

Så kan du stadig tjekke via en get hvilket sprog det er.

Tror jeg vil være den bedste måde at gøre det på.

Lav en cookie der gemmer sprog valget, det er klart den bedste måde at gøre det på. Cookie'en gemmes jo på brugerens computer så når den computer igen kommer ind på din side så ved den hvilket sprog der skal bruges.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu ved jeg ikke lige helt hvordan dit site er bygget op eller hvordan du henter sproget ind, men noget i den stil her kan ihvertfald bruges.

Og du du kan linke <a href"'.$_SERVER[REQUEST_URI].'?lang=dansk">sprog dansk</a>

og så lave $lang = $_GET['lang'];

Det er ikke testet men det giver vidst en ide.

Indlæg senest redigeret d. 21.07.2010 20:18 af Bruger #15912
Brug en database.

Når brugeren besøger en side tjekker du så om han er registreret i db'en via. ip'en. Hvis han er så henter du hvilket sprog han bruger, ellers spørger du ham hvilket sprog han gerne vil bruge.

Sådan ville jeg nok gøre det.

Dobbelt klik :(

Indlæg senest redigeret d. 09.07.2010 14:54 af Bruger #14700
t