Erfaringer med Java Bog

Tags:    java

Hejsa

Har lige fået den her bog af en i familien:

http://nyttf.dk/?pagetype=book&vareid=57121834

Den er godt nok fra 2001.

Men er den værd at læse?
eller er den forældet?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Mads,

Bogen er glimrende. Der er nogle eksempler som kan give problemer, og nogle nye metoder i Java som kan benyttes lettere. Men til at start og lære grundlæggende java programmering er den glimrende.

Hvis du er en som kan programmere Java i forvejen, og som skal starte med at lære bedstre programmeringsteknikker, er det ikke den rigtige bog.

MEN det er ikke en god ide at fokusere på den "korrekte" programmeringsteknik for meget, når du lige er ved at lære at programmere. Derfor, da bogen er kort, præcis og forstålig, vil jeg anbefale dig at arbejde videre med den til du har lært at programmere Java.

Med venlig hilsen
Ieet

Der er højst sandsynligt sket nogle ændringer som gør at nogle af kodestykkerne ikke passer og derfor vil være lidt træls at arbejde gennem, bibliotekerne har nok også ændret sig.

Hvis du er nybegynder syntes jeg, ifølge det givne link, at den prøver at presse meget ind på 254 sider.

Hvis du ikke er ræd for lidt engelsk kan du kigge her: http://download-llnw.oracle.com/docs/cd/E17409_01/javase/tutorial/ under Trails Covering the Basics hvilket er fyldt med eksempler.

Pokkers også, har lige købt den, så kan jeg bedre forstå at noget af det ikke virker i Netbeans...

Der er højst sandsynligt sket nogle ændringer som gør at nogle af kodestykkerne ikke passer og derfor vil være lidt træls at arbejde gennem, bibliotekerne har nok også ændret sig.

Well...den er stærkt forældet, men Java holder sig bagudkompatibel, så kodeeksemplerne vil virke, men de vil bare ikke illustrere, hvordan man bør programmere i dag.
Jeg ville finde en anden bog.

Indlæg senest redigeret d. 09.07.2010 00:34 af Bruger #2695

Well...den er stærkt forældet, men Java holder sig bagudkompatibel, så kodeeksemplerne vil virke, men de vil bare ikke illustrere, hvordan man bør programmere i dag.
Jeg ville finde en anden bog.

Er nybegynder.

Har i nogle gode links eller bøger i kan anbefale?

har også ville kigge på javabog.dk, men kan ikke komme ind på siden:S

Pokkers også, har lige købt den, så kan jeg bedre forstå at noget af det ikke virker i Netbeans...

Prøv at poste det, som ikke virker. Selv 10 år gammel Java kode burde stadig virke i dag...der er ofte bare smartere måder, at skrive det på.

Nu er det 12 år siden, jeg selv var nybegynder i Java, så jeg ved ikke hvilke bøger, som er gode i dag, men Deitel&Deitels "Java - How To Program" var ret gode dengang, og de kommer jævnligt i nye versioner.

Hej Mads,

Bogen er glimrende. Der er nogle eksempler som kan give problemer, og nogle nye metoder i Java som kan benyttes lettere. Men til at start og lære grundlæggende java programmering er den glimrende.

Hvis du er en som kan programmere Java i forvejen, og som skal starte med at lære bedstre programmeringsteknikker, er det ikke den rigtige bog.

MEN det er ikke en god ide at fokusere på den "korrekte" programmeringsteknik for meget, når du lige er ved at lære at programmere. Derfor, da bogen er kort, præcis og forstålig, vil jeg anbefale dig at arbejde videre med den til du har lært at programmere Java.

Med venlig hilsen
Ieet

takker

Så vil jeg bruge sommerferien på at læse lidt i den:)

t