Anbefalet CMS-system

Tags:    php

Hej.
Jeg overvejer at gå over til at benytte et Open-source CMS system på min og mine projekters sider, i stedet for de hjemmestrikkede systemer jeg ind til videre har haft brugt.

Spørgsmålet er bare hvilket jeg bør bruge.
Alle mine sider er af den mindre slags.
Men jeg har hårdt brug for let at kunne ændre design og opsætning, så siden grafisk er 100 % personlig, og det på ingen måde kan ses at der er benyttet et standart CMS system.
Jeg har også brug for at kunne udvide sider med forskellige former for PHP, med mere...

CMS systemet skal benytte sig at PHP og MySQL.

Er der nogen der har et foreslag til et CMS system der kan det jeg har brug for og er rigtig let at arbejde med?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Theis,

Har ikke selv benyttet det men har fået det anbefalet af en ven. Det er et CMS som såvidt jeg har forstået lavet et rigtigt godt mix imellem CMS og programmering, således at du nemt kan programmere en side og styre indhold samtidigt.

Tag et kig på:
http://www.cmsmadesimple.org

Hej Theis.

Jeg har også i mange år benyttet hjemmestrikket systemer, men har de seneste år brugt WordPress og det er bare fantastisk.

Det er forholdsvis nemt at arbejde med, når først man har sat sig lidt ind i det, og kunderne finder systemet meget brugervenligt.

De mange udvidelser gør det også nemt at imødekomme kundernes ønsker til funktioner :)

WordPress er helt klart værd at kigge på ;)

Hjemmestrikket idé, men opret en tumblr konto og tags dine forskellige indlæg. Derefter kan du hive dem ud med en xml reader. Ellers har jeg haft rigtig gode erfaringer med http://www.s9y.org/ og dårlige erfaringer med WordPress. S9y havde et overskueligt CMS, hvor man kunne udvide siden med forskellige moduler som de stilte til rådighed via et pakkelignende system.

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2010 17:41 af Bruger #1151
Hej,

Tag et kig på Sitemagic CMS. Det er super vel-struktureret, kvaliteten af koden er høj og objekt-orienteret, og udvikler-dokumentationen er god. Du kommer nemt i gang med at skrive udvidelser og lave egne design-skabeloner.

Hvis du laver hjemmesider til kunder, kan du, når du er færdige, levere produktet sammen med en reference til http://cms-guide.dk, som giver en god introduktion til løsningen ved brug af tekst, billeder og video.

Der er mange muligheder. Det kommer an på, hvad du skal bruge det til, og om du skal lave moduler/plugins. Jeg vil komme med et par cms-systemer.

Wordpress:
Bruger det selv til min blog. Der er mange plugins, men er ikke så god, hvis du skal lave mange sider, som du har skrevet i php. Meget simpelt og brugervenligt at sætte op. Det er dog bedst, hvis man vil have en blog.

Joomla
Dette er nok verdens mest brugte cms-system. Det er meget anderkendt. Det er godt til store hjemmesider. Der findes mange bøger om dette system, så man alt hvad hjertet begære.

Drupal
Dette er nok det system jeg vil anbefale. Der er mange muligheder, er det bedste system til at lave sætte selv skrevet koder op i. Rigtig mange moduler og temaer. Jeg har selv prøvet, at køre det på mit webhotel. Det gik ikke godt, da one.com har en limit for memory på 24MB, hvor der anbefaldes 98 mb til at køre store system med mange moduler. Nok det system med flest funktioner. Det svært at bruge, men når man først har lært det, kan man lave nogle meget velfungerende sites.

Det kommer jo helt an på, hvad du er til. Du skal prøve dig frem, for at finde det rigtig til dit projekt.

Hej.
Jeg overvejer at gå over til at benytte et Open-source CMS system på min og mine projekters sider, i stedet for de hjemmestrikkede systemer jeg ind til videre har haft brugt.

Spørgsmålet er bare hvilket jeg bør bruge.
Alle mine sider er af den mindre slags.
Men jeg har hårdt brug for let at kunne ændre design og opsætning, så siden grafisk er 100 % personlig, og det på ingen måde kan ses at der er benyttet et standart CMS system.
Jeg har også brug for at kunne udvide sider med forskellige former for PHP, med mere...

CMS systemet skal benytte sig at PHP og MySQL.

Er der nogen der har et foreslag til et CMS system der kan det jeg har brug for og er rigtig let at arbejde med?

Tag et kig her:
http://php.opensourcecms.com/

Der demoes en fandens masse CMS'er

Ja, kender siden Robert. En super fed side, men er så mange CMS-systemer, så kunne godt tænke mig at høre en personlige anbefaling, fra nogen der selv bruger et bestemt CMS-system på deres side.

Frygter meget over at miste kontrollen over min side, hvis jeg går over til et CMS-system... :S

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2010 11:55 af Bruger #5097
Det jeg synes er problemet ved CMS system som nogle har kodet. Er at man ikke selv kan styre hvor meget adgang de forskellige admins skal have. Der er sat nogle standarter op som man skal følge. Hvis man laver sit eget CMS system kan man f.eks. slev styre hvad alle skal kunne.

Det er grunden til jeg ikke er skiftet over til nogle andre. Lige som du skriver man mister kontrolen eller kan ikke nok.

Har kun prøvet, Joomla, php-nuke, php-fusion og der kan man det ikke. Så hvis der findes CMS systemer der kan skriv da endlig :D

t