mysqli insert problem

Tags:    php

Hej, jeg kan slet ikke forstå hvorfor den ikke gider indsætte information i min database, håber i kan se hvad jeg har gjort galt

Her er min kode
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det her

?,?,?,?,?

Skal ligne noget som dette:
('$_POST[firstname]','$_POST[lastname]','$_POST[age]')";

Kender stadig intet til mysqli, men:

1. Er rimelig sikker på at den kun disconnecter hvis de beder om det, så der kun brug for at kalde connect 1 gang og ikke 3. Linie 8, 22, 27

2. Du kan sikker bruge bind_param til at binde modtagernavn i select statementet. Linie 9

3. At kalde et fælter der tæller for at id felt er nok temmelig dårlig og vil skabe forviring. u_id og $u_id, Linie 9, 11

4. variablerne brugernavn og afsender som du bruger i dine insert statement er sat i den kode du viser, linie, 24, 29.

5. Selv om du har 2 tabeller med ind og ud post kan du skrive felterne i samme rækkefølge for at gøre det mere overskueligt, linie 23, 28:
(overskrift,indhold,dato,brugernavn,afsender)
(afsender,overskrift,indhold,dato,brugernavn)

6. Et hurtigt kig på dokumentationen fortæller at $stmt objectet af en error felt så prøv muligvis, linie 10, 25, 30:
$stmt->execute() or die($stmt->error);
eller:
$stmt->execute();
if($stmt->error){die($stmt->error)};
Kunne ikke helt find ud af om fejl lavede af $stmt objektet blev gjort tilgængelige i $mysql objektet.

7. Forkert indetation mindsker overskueligheden, linie 13..32

8. Vær konsisten i hvordan du skriver SQL, alle SQL skriver du med stort men ikke As, Linie 9.

9. Lav funktioner/klasser så du kan adskille logik fra præsentation. Alt fra linie 3 til 31 kan skrives i en funktion: der returnere true eller et error tal, som du så kan teste på i din præsentation.

10. Selv om jeg godt nok skrev die i et af mine foreslag, så tror jeg generelt man skal undgå at bruge den, da den ødelægger din side præsentation, og udskriver mysql fejl i dit til fælde som måske ikke er så sikkert.

t