Spg. Ang. Scripter job (+ Lidt programmering)

Tags:    programmering

Hey Udvikler.

Hvad kan man forlange af en der er dygtigt til at scripte?
Fx. Hvis en scripter både kan håndtere Perl, PHP, AJAX/JS på et level hvor der skal betales for det?

Hvad bør mindstelønnen være?

Lad os sige at udover disse kvalifikationer, at personen også kan lave lidt java/C,C++,C# eller andet, på et level hvor det ikke er alt for advanceret (Tænker på tekstbehandlings programmer, ikke advanceret programmer som billedbehandlings programmer osv)

Hvad ville i betale for sådan en person?

Lad os sige at han ingen baggrund har inden for uddannelse eller kursus?
Og hvis han så har baggrunden i orden med uddannelse eller kursus?

OG vigtigst af alt, kan erhvervslivet overhovedet bruge en med disse "lowlevel" kvalifikationer?

Jeg kunne ikke forstille mig særlig mange jobs tilbud til en der kan det som jeg har beskrevet for oven, og alligevel er der nok nogle enkelte større firmaer der vil spørge lidt til om folk vil gennemgå kode for dem, for at tjekke sikkerheden eller eventuelt for at optimere kode.

Enig/Uenig?

Forklare hvorfor senere...

Udbud /efterspørgsel, hvis kan kan tage 800 kroner i timen for det og du vil betale, så er det vel den rette pris.

Han sætter også sin pris efter hvor nemt han har ved at sælge sine timer.

Hvis han kan løse dine problemer, så vil jeg sige en timepris omkring 300-600 kroner i timen, det er vist meget normalt. Hvis ikke du vil give det, så leder du måske efter en med andre kompetencer.

Jeg synes det er arrogant at skrive følgende

Jeg kunne ikke forstille mig særlig mange jobs tilbud til en der kan det som jeg har beskrevet for oven

...dels fordi det er en du leder efter (ser det ud til) og dels fordi du nedgør en masse mennesker der kan de her ting. Det kan godt være det ikke har værdi for dig, men så undrer det mig at du spørger hvad de skal have i timen - det ser ud til at du mangler en med de kompetencer!

Tilbage til emnet:
Hvor meget skal en nyuddannet datalog have i timen? Jeg mener, at din beskrivelse rammer plet på en nyuddannet datalog/softwareingeniør/datamatiker. Dvs. en person der kan lidt af det hele, men ikke dybdegående i nogle af dem...

Lad os sige at udover disse kvalifikationer, at personen også kan lave lidt java/C,C++,C# eller andet, på et level hvor det ikke er alt for advanceret (Tænker på tekstbehandlings programmer, ikke advanceret programmer som billedbehandlings programmer osv)

Jeg tror at dem der ved lidt om softwareudvikling er en smule uenig med dig, det er en stor opgave at lave tekstbehandling.

...meeeennnnn jeg vil skyde på at du ikke slipper med mindre end 300-600 kroner i timen, nok tættere på 600 end på 300

Hejsa Brian.

Det var heldigvis ikke for at nedgøre nogen.
Jeg er igang med at lære java, og kan i forvejen PHP, AJAX/JS, og en smule Perl.. :) Så det var mere for at finde ud af hvad man kan forvente i den nærmeste fremtid.

t