Generering af form til booking

Tags:    php

Hey alle
Hvis man skal lave et booking--system hvor brugeren skal kunne oprette den form hvor man booker, hvordan gør man så det lettest? Tænker på at der er jo meget forskel på om man skal booke tid ved en frisør, eller om man skal ud og bowle, og kunne vælge om man skal spise også.

Hvordan laver man det lettest, at den skal kunne lave en form, som man så kan submit´te, og samtidig også skal kunne ligges i database

Vh
Quincy

Jeg har lavet noget lignende til sommerhusudlejning, hvor man går ind i en kalender og vælger den uge, man vil leje sommerhuset, derefter udfylder man en form, som så bliver gemt i databasen, sendt til udlejer og til bestiller. Den valgte uge, skifter så farve i kalenderen med det samme, og andre har ikke mulighed for at booke den.
Noget lignende kan du sikkert lave, hvis du sætter dagene op i f.eks. en tabel indelt i perioder, så man vælger en tid (et tidsrum) hvor man vil klippes

Ideen er rigtig, det jeg søger er bare hvor man online skal kunne lave den form der skal bruges til at bestille fra

øhh med frygt for at jeg misforstår dig, så ligger formen jo på serveren, og hvis man ønsker en tid hos frisøren kl. 14.00 på mandag, så vælger man det tidspunkt, og der kommer en form frem, som så skal udfyldes, i den kan der jo så være ekstra felter hvor man f.eks. kan vælge hårfarvning osv.

Tror lidt du misforstår det :)
Det skal være et online system, hvor man kan lave de forms. Det vil sige at en frisør kan lave en form der passer til hendes behov, og et bowlingscenter kan lave en form der passer til deres behov..

Hmm så skal det jo være en form for CMS hvor "ejeren" selv går ind og opretter en form.
Men det vil så også betyde at "ejeren" skal kunne oprette en tabel i databasen der passer til formen, "ejeren" skal også selv oprette en side som så kan vise hvad der er lagt i databasen.
Det tror jeg ikke går, for typisk så vil "ejeren" ikke være en person som har de store kundskaber indenfor webområdet.

Jeg tror at det eneste rigtige må være at den der designer hjemmesiden, også opretter de nødvendige forms og databaser mm.

t