webformular med redirect til side man kom fra

Tags:    php

Hej.

Har siddet og google hele dagen igår...

har ikke kunne finde nogle eksempler på en funktion som trækker 'URL' fra den side man tilgår fra et link (link's på flere sider, så derfor vil jeg gerne have at man kan komme tilbage til samme side man kom fra) hvis der nogle der kender en mulighed. har hørt noget om at man kan hente 'URL' man kom fra via en superglobal. men heller ikke meget på WWW der.

så i rettet: har jeg 5-6 sider med linket til den side webformularen ligger på. i webformularen har jeg et link som skal henvise til pågældende side man kom fra... (f.eks: 'www.hjemmeside.dk/web1.phtml')

så når man trykker på link retur; bliver man sendt til www.hjemmeside.dk/web1.phtml samme hvis ...web2.phtml...

når man har udfyldt formen har jeg en 'mail-modtaget' side som returnerer til link efter 10 sek.

hvis den følgende url som oprettes i webformen kan overtrækkes ved en $GET $side eller lign.?

håber i kan hjælpe med et ekempel(er) til hvordan.

arbejder med php og html

formular kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

modtaget mail kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Siden man kommer fra kan findes i $_SERVER['HTTP_REFERER'], men kun hvis browseren har sendt den med. Derfor er Martins metode mere pålidelig.

Så må vi fra produkt siden af sende vores URL med.

Når du nu skriver at det er skabt via word, går jeg ikke ud fra at dette er en Database løsning, og vi kan jo derfor ikke arbejde udfra dine produkt id'er. Medmindre du også får et id fra din word.

Det vi vil gøre fra produktsiden af, er at sætte en querystring med, når vi linker videre til dit batalings skema.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så har vi altså fået vores url med over til betalings skemaet, her kan vi så bruge den fra før.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så har vi altså fået vores url med ned i formen, og så kan du så redirecte med den :).

Hvis dette havde været en Database løsning ville du have muligheden for at lave det dynamisk, og vi ville kunne nøjes med at sende et produkt it med over, og genere redirect ud fra det.

Men det kommer nok senere :).

Skriv endelig hvis der er problemer, eller jeg har misforstået :)

Mvh

Hmm har ikke hørt om at der skulle være en super global, der giver url fra den side man kommer fra..

Her er dog hvad jeg ville gøre.

i din form, implementere du en

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du jo kalde den fra den anden side med $_POST['fromURL'];

Håber det hjalp :)

Martin:

som du angiver koden, så skal den returnere til den side som formen ligger på.

min idé var at jeg fra produkt siden hvor linket er på f.eks '.../produkter/side4.phtml' kan kalde til præcis den side igen fra form og modtaget siderne ved at trække 'url' ned og henvise til et link som f.eks hedder 'tilbage til produktsiden du kom fra'

1. står på produktsiden og trykker på link : 'til bestillingskemaet'
2. URL fra produktsiden er hentet ned i en variabel '$produktside'
3. udfylder formen, trykker 'send'
4. modtaget siden popper frem og returnerer til 'URL' som produktsiden har

(nb! : jeg kan ikke føre koden som 'Martin Jensen' angiver på produktkatalogsiden, da den er tabelorienteret og skabt via word (som så laver sjov og ballade med hele siden)

håber jeg har uddybet/forklaret mig nok :-)

er ikke total haj til PHP endnu, men læser på livet løs for at forstå det :)

Jeg prøver at se på det.

Har lige fået nogle andre hastesager, så den er pt. opsat med statisk link til kapitel forsiden.

men super tak for den hurtige respons.! :)

t