Min idé i en nøddeskal: en side hvor man lan lave og dele lister af links med hinanden.
Det lyder måske som en simpel idé, men jeg tror faktisk at der er vide muligheder for at udvide konceptet, og udfordre sig selv og hinanden.
Først nogle eksempler på hvad jeg kunne finde på at bruge det til:
- En liste med links til open source spil
- En liste med links til episoder af The IT Crowd
- En liste med links til forskellige ørebøffer som jeg kunne overveje at købe
Der er som sagt masser af muligheder for at forfine ideen med søgning og sortering af lister, mulighed for at samarbejde med andre om lister (eller måske lade folk sende forslag til ændringer).
En liste med spil kunne måske have gavn af en eller flere måder at kategorisere linksne. En liste med links til episoder af en tv-serie kan måske have nytte af mulighed for flere links pr. punkt på listen (flere mirrors).
Hvis i tager ideen til jer (eller en del af den) er det selvfølgelig helt op til jer selv hvordan i vil lave den, og hvor mange af mine eller jeres egne forslag til features i vil have med, de bedste hjemmesider er nogle gange de simpleste.
Der skulle desuden også være god mulighed, for også at sammenligne mere subjektive aspekter som design og brugervenlighed, der også kan have en kæmpestor effekt på brugerens oplevelse.