point system

Tags:    php

Hej, jeg skal til at lave et point system men har aldrig rigtig prøvet det før så ville høre om en kunne forklare lidt hvordan jeg skal gøre med opret af tabeller og update af tabellen og hvordan man regner det hele ud :).

og er der noget jeg skal være opmærksom på så folk ikke kan give dem selv point på en eller anden måde.

Tak på forhånd

Hvilket form for point system er det? Ligesom her på udvikleren?

det skal bare kunne ligge 10 point til hver gang man har været online 1 time :)

nogen som kan hjælpe :/?

Tror at det er et lidt indviklet projekt.

Men jeg tror at du kan bruge et unix-timestamp til at tjekke hvornår en bruger loggede ind sidst og så et script der finder ud af hvor længe brugeren har været online og giver point efter det.

Har heller ikke prøvet det før, men hvis du laver en tabel med en kolonne for upointered tid og en for points.

Skal du gøre følgende:
1. Ved login sætte tiden t i session
2. Ved pagerequest der ikke er 1. tager du tiden p og tiden t fra session og opdater tabellen upointerettid = (upointerettid+p - t)%h og point = point + floor((upointerettid+p - t)/h). h er det tal der svarer til en time i t og p. Efter dette sætter du t til p.

jeg fandt en tråd herinde på udvikleren og har kigget lidt på den

når man logger ind sætter jeg
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

når jeg logger ud
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

i min bruger tabel har jeg 2 tabeller "point" og "onlinetid" hvor når jeg logger ud står der i min onlinetid tabel "2147483647" og i min point tabel "2842372"

så ved ikke hvad jeg gør forkert :p

t