programmering af regnemaskine.

Tags:    programmering

Hej Alle sammen.
Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program, som ''bare'' skal kunne lave en udregning.
Jeg forestiller mig, at det fx kommer til at se ca sådan her ud: http://www.flickr.com/photos/51392344@N08/4717935988/

Altså et program, hvor man kan indsætte nogle forskellige værdier, som så regner et resultat ud, når man trykker på en knap.
(Regnestykket ser således ud: Fs = U × s × Ksk + 20%)

Nu er mit spørgsmål så bare, hvordan jeg kommer i gang med at lave sådan et program. Jeg har absolut ingen forstand på programmering, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal google på for at lære det. Jeg er i hvert fald ikke kommet frem til noget konkret endnu.

Så hvis nogen kan hjælpe med links til et sted hvor der står man skal gøre for at lave sådan et lille program, vil jeg blive utrolig glad :)

På forhånd tak.

Skal det køre på en hjemmeside? (:

Så kan du lære lidt om HTML forms, og $_POST variabler, og hvordan man plusser/ganger/dividere/minusser i php.

- brug google :)

Hej Valdemar.
Tak for dit svar :)
Nej, det skal ikke køre på en hjemmeside, men bare et ''almindeligt'' program man installerer på sin maskine. (PC)

Hej Klaus.
Sådan et program er rigtig let at lave når du har rodet et par dage med nogle programmeringssprog, men det kræver at du som sagt lige sætter dig ind i et sprog. Næsten alle sprog vil sådan set klare det du ønsker.
For nybegyndere vil jeg personligt anbefale Java. Hvis det skal være endnu nemmere kan du også gå i gang med Delphi, men det sprog er desværre lidt på vej til at uddø. Prøv at tjekke nogle artikler her på siden.

Det (relativt) sværeste med din opgave, er måske bare det grafiske...

Jeg ville foreslå at du lavede det som en HTML side med javascript. Kræver godt nok en browser for at det så virker.

Umiddelbart vil jeg tro de fleste programmer dog vil have svært ved ligning +20%, 20% af hvad?

Indlæg senest redigeret d. 21.06.2010 08:27 af Bruger #5620
Jeg vil nok anbefale at tage et kik på et sprog sigtet mod udvikling af visuelle programmer. Delphi/Lazarus, VB, VB.Net eller C#

De er alle sammen relativt lette at forstå, samt lette at gå til ifht. forståelsen af hvad der sker på den visuelle side

Fælles for alle løsningerne i de ovennævnte sprog, er at du smider 5 edit felter på et vindue, en knap og et par labels. Derefter skriver du koden der skal til for knappen og du er done

Koden der skal til i de tilfælde er ikke andet end et par linjer eller 10. Det der skal bruges er en konvertering fra tekst til tal, og omvendt tal til tekst, og en enkelt udregning. Alt sammen noget der er indbygget i sprogene

De eneste færdigheder du skal bruge er at tænke logisk, samt være god til at finde information på internettet

Artiklerne her på siden er sikkert også en god hjælp

t