Template Engine

Tags:    php

Hej Udviklere.

Nu står jeg med et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.

Jeg har udviklet nogle webshops og auktion systemer. Men de har alle manglet template engine, simpelthen fordi jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal få det lavet.

Jeg har prøvet smarty engine, men den kan jo ikke lave while´s kun foreach.. så det kan jeg ikke bruge til noget som helst. Nogen som kender en engine som kan begge?

eller måske bare et smart system til hvordan man kan skifte temaer hvor det ikke kræver omkodning af alle filer.

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2010 15:32 af Bruger #11875
Nu kender jeg intet til smarty, men hvis du skriver "smarty while" i google kommer der da foreslag til hvordan du får smarty til at have et while loop.

Hej Nørden.
hovsa. hvordan overså jeg dog den. første link giver lige præsis det jeg skal bruge. ups :D Den må jeg prøve :) takker. følger sig lidt dum nu :D

takker mange gange :D

Ang. andre engines - jeg har selv gang i et projekt hvor vi har valgt Twig som templating engine - hvis du stadig ikke er sat fast på Smarty kunne det måske være værd at se på det. Du kan finde det under http://www.twig-project.org/

Vi har valgt det fordi syntaksen er dejlig ren. Det performer godt (compiler templates til PHP kode) - har mulighed for mange funktioner, sandboxing + diverse småting - og er rigtig let at udvide med egne funktioner.

t