Hej
Jeg er i gang med at finde en uddannelse at tage. Det skal være noget med programmering og måske også hardware men programmering er et krav. Yderligere er jeg bosættende i vestjylland så der er vist næsten kun Esbjerg der er praktisk at pendle frem og tilbage fra.
1. Er der nogen software relaterede uddannelser i dette område? Har haft svært ved at finde nogen?
Har haft svært ved at finde nogen, der ser ud til at man skal mere østpå for at finde dem.
2. Har fundet uddannelsen "Elektronik og Datateknik" på AAU i Esbjerg. Nogen der har erfaring med den uddannelse eller kender nogen der har?
Har læst mig frem til at det er en blanding af software og elektronik, hvor man fremstiller systemer. Men læste også noget om at halvdelen af tiden går med et eller andet Cisco (hvilket åbenbart er noget med netværk) og det lyder ikke så meget som mig (ved selvfølgelig godt at netværk også et et emne indenfor f.eks. datalogi, men tror denne del vil forskyde balancen for meget i hardware
).
Nogen der kan forklare mere om hvad præcist den indebærer?
På forhånd mange tak.
Mhv. Søren Enevoldsen
3. Kan se at man kan fra ovenstående uddanne sig som Civilingeniør i Datateknik. Hvad præcist er det? Er det kun software?