Allokere structures og pointers

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Jeg er i gang med at lave et mini bibliotek til at læse bmp filer med i C. Jeg har 2 problemer. Den ene er hvordan allokerer jeg en structure ved brug af malloc/calloc uden at bruge explicit casting som nævnes bør undgås her: http://en.wikipedia.org/wiki/Calloc#Casting_and_type_safety
Den anden er at nogle af mine pointers på mystisk vis peger på NULL.

Min kode er som følger:
Fold kodeboks ind/udKode 

Der er et billede det pågældende sted og jeg kan se at i f.eks. selve magic strukturen bliver magic sat til noget gyldigt tekst og tror at det er ved bmp_readFile at pointeren til denne struktur ikke bliver sat ordentligt. Jeg får ingen af de fejlbeskeder der er mulige så jeg lidt på bar bund.

På forhånd tak for hjælpen.



Sagen er nok at Windows reserverer hukommelsen til programmet, indtil det får brug for det. Så det vil se ud som om dit program har hukommelsen allokeret.

Ja, jeg tror dit program er ok.



<< < 12 > >>
t