Behold TextBox indhold mm. når side refreshes (C#)

Tags:    asp.net

Hej.

Jeg står med en webside der indeholder nogle tekstfelter der skal udfyldes af en bruger. Hvis disse felter ikke er udfyldt korrekt, eller der på baggrund af nogle valg skal forekomme ekstra felter, skal koden bag detektere det. Herefter skal siden refreshes med de evt. nye felter, og al den tekst der har stået i felterne skal bevares.

Hvordan gør jeg smartest dette?
Fieldvalidators er ikke tilstrækkeligt i dette tilfælde.
Jeg havde tænkt på at komme al informationen ind i sessionen, og så indlæse dette i de pågældende tekstfelter når siden indlæses. Men dette virker ikke som en særlig elegant løsning?

Mange tak for jeres tid! :)

Mvh
Lars

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Rent praktisk gøres det ved hjælp af klasser og objekter. Når du populerer dine tekstbokse fra din codebehind:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2010 10:00 af Bruger #2730
Jeg ville lade min model indholde den viden. Hvis du vil have default værdier, så skal de være på din model, så det eneste din ui skal bekymre sig om er at vise det den får at vide.

Med hensyn til ekstra felter, så synes jeg igen det er din model, der skal ind over, således at du viser/skjuler felter alt efter om du serverside finder ud af om en værdi er sat eller ej...

Hold alt logik væk fra din .aspx ui side, og hav det i din model, det bliver i sidste ende den bedste løsning

Ok, og rent praktisk gøres det smartest ved hjælp af sessions variable?:

InstitutionNameBox.Text=Session["InstitutionName"].ToString();

Mvh
Lars

t