Lyd-måler

Tags:    delphi

Jeg skal til at tegne mig en lyd-måler jeg skal bruge til et program. Altså en rund fætter med en nål i som enten peger til venstre(lav lydstyrke) eller længere mod højre (høj lydstyrke). Jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. At have 1000 billeder med alle de forskellige positioner af nålen vil nok være pænt besværligt. Vil også gerne vide hvordan jeg kan kode den. Det skal bruges til netradio så jeg kan ikke analysere filen før den afspilles.


-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Under fanebladet 'Samples' i VCL paletten findes en komponent der hedder 'Gauge'. Brug den og sæt så 'Kind' i properties til gkNeedle.
Ellers findes der et hav af downloadbare componeter af denne slags. Også gratis.

Hilsen Ole



Der er også et kompoment på TMS hjemmesiden under ressources som har et kompoment der kan lave et instrumenter på din skærm!

Der findes faktisk også allerede et kompoment til det! :D
Kompomentet hedder: Vumeter og kan lave en masse kurve som følger med musikken ligesom man ser det i Windows Media Player! Det er freeware og kan hentes hos torry.net når deres side kommer op igen... Har ikke prøvet det endnu.. Vil nemlig også selv gerne prøve det :D



Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

[Redigeret d. 12/08-05 23:09:23 af Shafh]



Hejsa Jonas,

Det bliver en svær opgave, med mindre du har det rigtige hardware. Jeg ved at de nye Creative SoundBlaster lydkort har indbygget en funktion der hedder noget lign. WhatYouHear! Denne funktion opsnapper alt lydudslag, uanset om det er MIDI, WAVE, AUDIO, INPUT osv. Jeg mener at på www.torry.net findes der noget kildekode du garanteret kan bruge. Men husk dette virker kun på Creative SoundBlaster lydkort og ikke lydkort generalt! Ellers er der www.DelphiForFun.com der findes kildekode til et program der også arbejder med lydudslag, men det er vist kun input signaler!

Held og Lykke
Søren



Tak for alle svarene. Kigger på torry når de kommer op igen. Nu er det vist også på tide at lukke tråden ;)


-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------



t