Kan ikke få data fra com port...

Tags:    delphi

Hej jeg har købt mig en ir modtager og har prøvet at se om jeg kan få nogle dater ind i mit program men det kan ikke lykkes for mig er der nogle der kan hjælpe?


SkypeR That\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E



45 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har fået lavet et første udkast.
Det virker ligesom et terminal program, du kan skrive en at-kommando (f.ex. AT eller ATZ) og trykke Send (eller enter) så vil det sende beskeden og modtage svar og skrive det ud.
Du skal nok starte med at sende IR
Når det sender putter det CR og LF på, det skal du måske fjerne (andet kald af WriteFile i HandleSend).

Fold kodeboks ind/udKode 


[Redigeret d. 15/08-05 01:25:47 af Bertel Brander]



Hej Bertel..

Jeg er sku meget glad for at du brugt lidt tid på at lave al den kode.. Men jeg har detsvære ikke så meget styr på c++ er kun igang med at lære det.. Og skal alt det kode virkeligtil for at lytte til en port om den modtager data? :S

Forresten det kode du har sendt til mig, kræver det så ikke at man skal skrive noget til modtagern før den kommer med data?

SkypeR - Out..



Programmet er 98% genbrug. Det er et typisk C++ windows program der bruger Win32Api, det fylder meget.

Det kræver ikke at du sender noget først. Men da jeg kun havde et modem at teste med har jeg lavet en kommando linie hvor man kan sende data til modem'et.



Programmet er 98% genbrug. Det er et typisk C++ windows program der bruger Win32Api, det fylder meget.

Det kræver ikke at du sender noget først. Men da jeg kun havde et modem at teste med har jeg lavet en kommando linie hvor man kan sende data til modem'et.


Okay.. Så vil jeg da lige prøve at kigge på det.. :D

SkypeR - Out..



Er gået helt kold... jeg Har prøvet med nogle while løkker til at modtage data (ReadFile) men programmet fryser... Det er vel ikke sådan du har et delphi eksempel på det?

SkypeR - Out..



Jeg kan ikke delphi.
Har du prøvet programmet? Virker det?



Jeg kan ikke delphi.
Har du prøvet programmet? Virker det?


Har prøvet c++ programmet ja.. både ja og nej virker det, den sender ikke det rigtig data ud nå jeg f.eks. skriver IR skriver den noget helt andet i HEX?

SkypeR - Out..



Hvis du skriver IR i boxen og trykker enter skulle programmet gerne skrive >IR i listen.

Alt det den modtager skriver den ud som: hex decimal char
F.ex hvis den modtager OK:
4F 79 O
4B 75 K



Hvis du skriver IR i boxen og trykker enter skulle programmet gerne skrive >IR i listen.

Alt det den modtager skriver den ud som: hex decimal char
F.ex hvis den modtager OK:
4F 79 O
4B 75 K


Jeg får bare ikke noget responce? den giver mig ikke svaret OK igen...

SkypeR - Out..



Vil det sige at du intet modtager?
Du skal ikke forventet at modtage OK fra din ir modtager.



t