sessions

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej Alle !

Jeg er ved at lave en hjemme side og så gået lidt i stå ved sessions. Jeg har lavet et login script og deslige. Men nu skal jeg jo havde gjort sådan at når brugeren logger ind, skal det jo følge ham hele tiden, også når han laver noget ting på min hjemme side.

Jeg koder i php og css, og bruger mysql

håber nogen kan hjælpe

mvh Sune Kovshøj

26 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
den php kode er det $_SERVER['REQUEST_URI'] ?

Det er hele det her

<?php
$get_userdata = mysql_query("SELECT * FROM DINTABLE where id = ''");
$userdata = mysql_fetch_array($get_userdata);

mysql_query("UPDATE DINTABLE SET location='".$_SERVER['REQUEST_URI']."' WHERE id='".$userdata['id']."'");
?>

men hvordan ved "systemet" at der er en bruger der er logget ind ???

Godt spørgsmål. Det havde jeg helt glemt.
Du har vel noget der hedder $_SESSION['userid'] eller sådan noget? Sådan at du få brugerens id. Eller du bruger måske username i stedet.

nej var netop derfor jeg lavede den tråd, jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg laver den her bruger del med session og sådan noget :S

Ah. Okay.
Så har vi måske begge to snakket lidt forbi hinanden :)

Du kan læse lidt om sessions her
http://phpartikler.dk/artikler/sessions.php

Jep den har jeg læst :) men den har vel ikke noget med sql og gøre, for jeg skal jo hente mine oplysninger fra sql og ikke bare selv lave dem ?

Det kan du gøre med

mysql_query("SELECT * FROM dintable where username = '".$_SESSION['username']."'");

så finder den data fra rækkerne hvor username er det samme som $_SESSION['username']

okay men så skal jeg vil havde session ind på alle siderne og sådan noget ikk ?

Jo. Eller have en side hvor session står i og indkludere den ind på alle sider :)

<< < 123 > >>
t